Agenda!

Idag drar vi till Karlstad. Vi behöver komplettera en del i fiskestugorna, gubben ska dessutom hämta grejer till  Skogsdagen som planeras i samband med travet  på söndag.  Gubben är med svärmor och planterar på gravarna just nu, men sedan åker vi.

I kväll, söndag, är det dressyrkurs igen. Vi åker dit med båda hundarna tillsammans med A o U i Hol och deras Vorstehhund Chester.

Tisdag blir det Spring Väst med Bäckenrundan. Samling vid Bäckekorset på kvällen vid 6-tiden eller så.  Sedan hinner jag hem för att se klass 9a på TV.

Onsdag blir det Valborgsmässofirande traditionsenligt på hembygdsgården i Sillerud med sång av Urbandet och vårtal av Åsa Strandhem. Vi är bjudna till A och A som bor precis bredvid i samband med det.

På fredag kommer Stockholmssonen hem. Vi hämtar i Karlstad och åker vi till hotell Norlandia på kvällen för att äta gott och spela bowling. Rolands systerdotter med familj ska följa med.  Det ska bli roligt.  Han stannar till på söndag. Flickvännen är hos sina föräldrar i Älmhult på besök och kommer inte med den här gången.

Lördag är fortfarande tom men vi kommer att umgås med sonen förstås. Jag ber nog mor och svärmor komma hit och äta med oss tror jag. De uppskattar att få träffa barnbarnet och han dem.

Söndag är vi på travet / skogsdagen hela tiden antar jag. Dessutom ska sonen ha skjuts till Karlstad för vidare transport till Sthlm förmodar jag. Dressyrkurs med Stövarklubben på Brukshundklubbens träningsplats i Årjäng.

OBS! Norane runt inlägget är kompletterat med lite text nu. Vet inte om det är rätt. Men vi har försökt.

Kommentarer
Postat av: Sjöman

I den här bloggen har vuxenresan startat och så småningom kommer det även bilder och texter från de sju haven :)

Postat av: Trolda

Fullspäckat schema med andra ord...Ha en fin vecka så!

Trolda - kramar!

2008-04-27 @ 13:36:11
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Gubben

Så skönt att veta att det är fler än jag som har händerna fulla... :=))

2008-04-27 @ 19:05:25
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Marie

Jag ska ha redovisning om min VFU på eftermiddagen på valborgsmässoafton och slutar inte förrän halv fem :-(. Enligt min lärare fanns det absolut ingen annan tid vi kunde lägga redovisningen på... Lite trågigt faktisk men jag tänker ta bilen in annars är jag inte hemma förrän vid sextiden. Mini vill nog titta på en brasa i år och då gäller det att inte komma hem för sent.

2008-04-27 @ 21:57:59
URL: http://www.alltiallon.se
Postat av: Sylvia

I Sillerud har jag varit på konstutställning. Har släkt i Gräsmark och förr när vi var däruppe gjorde vi ofta "konstresor". Finns ju en konstnär i varje buske i Värmland. Mässan i Brunskog var ett måste på den tiden. Värmland är ett härligt landskap!

2008-04-27 @ 22:15:59
URL: http://pantersylvia.blogg.se
Postat av: Inga M

Sjöman: En får tacke! Jag hänger med!

Trolda: Tackar, Du också!

Gubben: Det här tempot är rätt lugnt! Det kommer mer!

Marie: Det var vådligt ambitiöst! Eller också dålig planering ;-(

Sylvia: Exakt! Det är gott om händigt folk ute i buskarna här! Du var antagligen hos Gerd Wahlström i Svensbyn på konstutställning. Fast vi hade en utställning här i Prästgårdsladugården för många år sedan, det kan ju ha varit den också! Roligt att Du har varit nära där jag bor! Jag är ju inte inföding men trivs jättebra i Sillerud och Värmland. Det finns av tradition mycket gästfrihet och berättande och humor.

2008-04-27 @ 22:45:26
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback