Nervöst med Knutssons friss!

Jag brukar inte titta så mycket på TV men ikväll blev det en stund. Jag slötittade på ett av nyhetsprogrammen och man kommenterade försvarsministerns avgång. Det  var kvällens stora nyhet. Kommentator var, som ofta när det gäller politik, han Knutsson. Ni vet han som är gift med hon som räddade svenska sinnen från panikkollaps under Tsunamin. Han är en duktig politisk reporter, han framför sina analyser på ett mycket pedagogiskt tillrättalagt sätt  så att till och med jag som inte alls är insatt kan tro att jag begriper (man skulle kunna tro att hans fru var lärare, men det är hon alltså inte! :-)))

MEN OM KARLN INTE SNART KLIPPER SIG SÅ KLARAR JAG INTE ATT LYSSNA PÅ VAD HAN SÄGER, JAG HAR FULLT SJÅ MED ATT HÅLLA KOLL PÅ HANS HÅR. 

Det blir så nervöst med det där långa väldigt tunna som han kammar från ena sidan över mittfältet till den andra.  Det glipar där uppe och ramlar liksom isär. Nu höll jag hela tiden medan han pratade liksom andan och hoppades att det inte skulle ramla ner i ögonen på honom totalt. För jag gillar ju den här karln när han pratar men det blir så fel med den här frissen. Det är inte trovärdigt hos en seriös politisk kommentator att ha håret så här. Någon måste ju säga till honom, för jag förstår ju att han inte ser det själv. Framifrån i spegeln ser det nog ok ut det ser nog tjockare ut längs med på något sätt. Men kameran filmar uppifrån och då avslöjas att hela svålen i stort sett är bar.  Det  här med glesa långa överkamningar är till för gubbsjuka, patetiska, åldersförnekande äldre herrar, inte för skitbra journalister med god renomé.

Kommentarer
Postat av: Gallre Eva

kallas för Robin Hood frisyr, man tar från de rika och ger till de fattiga

2007-09-06 @ 06:49:21
Postat av: kim

Såg du heroes igår? isf vad tycker du om serien? Ha en bra dag!

Postat av: Gisan

Anar jag lite frisyrdiskriminering här ;-) Nej skämt åsido. Jag håller med dig om att "överkamningar" inte är okej. Mycket heller tvåmillimeters. Kramar...

2007-09-06 @ 09:43:53
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Rutan

Robin Hood-frisyr som det kallas - ta från de rika och ge till de fattiga. Eller som de säger i Danmark - hämtehår.
Jag har aldrig förstått varför frisörer uppmuntrar den frisyren - de måste väl besöka en frisör emellanåt?

2007-09-06 @ 09:56:46
URL: http://rutan.blogg.se
Postat av: Inga M

Gallre Eva: Logiskt namn! Har jag inte hört förut.
Kim: Nej så jag vet inte. Tack!
Gisan: Ha ha...ja jag tänkte lite på det imorse om jag ägnade mig åt Schulmania nu. Men på något sätt känns det relevant att kräva av de tv-anställda som syns i rutan att de ska ha utseende, kläder och beteende som inte drar uppmärksamheten från det framförda budskapet. Och det är just det som blir mitt problem. Den nervösa frisyren gör det svårt at lyssna på vad han säger.
Rutan: Har varken hört hämtehår eller Robin Hood frisyr förut förrän Du o Eva nämner det. Frisörer kanske diskret hänger med utan att ha synpunkter, för hur säger man detta? Jag har en frissa bland läsarna. Undrar vad hon tror?

2007-09-06 @ 17:11:29
Postat av: Annaa M

Kan inte låta bli att minnas frisören som Mannen gick hos. Han hade en uråldrig salong högt upp i Masthugget, kala väggar, en gammal bild från 60-talet i fönstret. Men han var billig. När Mannen började få de första grå stänken rekommenderade han en märklig spray som täckte över det grå men inte fick håret att se färgat ut. Jag var mycket skeptisk, fick en känsla att det var mycket tunga både metaller och kemikalier som stod med oläslig stil på utrikiska. Dessutom var det den typen av spray som Mannen som bl a professionell utredare av ersättare till freoner borde ha funderat över att använda. Jag fick dock Mannen att fråga frisören en extra gång innan han köpte en hm tredje flaska. Jodå, sa frisören, han hade använt den själv med mycket gott resultat tills han plötsligt på kort tid tappade allt håret! Först då insåg Mannen att frisören hade en snygg lockperuk. Det blev ingen tredje flaska och den andra lämnades så småningom in som miljöfarligt avfall. Slutet på denna historia är ju som bekant inte gott, men jag tror faktiskt Mannen redan hade börjat utveckla sin cancer innan han använde sprayen. Vägen från hår till njure är ju också lite långsökt. Hans tjocka hår hade dock tunnat av betydligt när han gick hädan ett par år senare. Dessutom var det nästan vitt.

2007-09-06 @ 19:07:56
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Inga M

Din berättelse bekräftar bilden av manliga frisersalonger som skumma ställen. Jag menar nu med både Knutssons nervösa friss
och den giftiga hårfärgen.
Jag minns från min barndom att det låg ett förbjudet skimmer över mäns frisersalonger. Det dröjde några år innan jag förstod vad som var det förbjudna. De här ställena betraktades länge som en av få platser som var garanterat fruntimmersfria, de och herrtoaletter och redan nu börjar jämnåriga få pejling på vad jag menar: Kondomerna. Det såldes alltså kondomer på herrfriseringar och dessutom ibland även speciella tidningar för herrar. Varken kondomerna eller herrtidningarn syntes förstås utan fanns någonstans under disken. Men den här försäljningen torde ha utgjort ett betydande tillskott i ekonomin för salongens ägare.

2007-09-06 @ 19:17:50
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lena

Ojj, det har jag missat. Jag som lever och har levt praktiskt taget hela mitt vuxna liv tillsammans med män med olika bred mittbena. Jag TÄNKER aldrig på huruvida dom har hår eller inte. Jag trodde också att "Robin Hood" el "hämtehår" var helt ute och borta. Min förste svärfar hade hårtofs som stod som en fladdrande vimpel i blåsten, som JAG övertygade honom om att klippa bort. JAG FICK ÄRAN tillslut.
Jag lyckades också lura ut att kondomerna såldes hos frisören. På landet, fanns det inga automater, så det var nog bara där dom fanns? Tänk det visste jag! jag lilla pryda...
/Lena

2007-09-06 @ 20:54:21
URL: http://momma.blogg.se
Postat av: Alltiallon

Hahahha....jag ska nog inte kommentera varken inlägget eller kommentarerna den här gången...;-))) gammal herrfrisör som jag är...visserligen en av de sista årgångarna så jag slapp sälja både tidningarna och kondomerna....men visst är jag bevandrad i herrarnas värld...;-))).

2007-09-06 @ 21:32:33
URL: http://blogg.expressen.se/alltiallo/
Postat av: Nina på Johangården säger

haha... jag fastnar också i att titta på frisyren och se hur länge den ligger kvar. Vad människan säger vet jag inte.

2007-09-06 @ 21:33:51
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Inga M

Lena: Jag tycker inte heller att det spelar någon roll för mäns utseende om benan är bred eller inte, men hämtehår är lågt som fenomen. Aha, Du lyckades också klura ut vad frisörerna sålde. Då var vi i alla fall två som visste. Men det var ett väldigt hyssjande och fnissande.
Alltiallon: Asch, Du är ju mitt enda proffs i den här branschen och Du lämnar oss okunniga om varför det ibland kommer ut män från frisersalongerna med hämtehår?
Beror det på frissan eller på kunden? Vi får leva vidare i okunskapens mörker!
Nina: Det går inte att låta bli, man är rädd för att andas så att det fladdrar iväg.

2007-09-06 @ 23:05:19
Postat av: Lena

Du är ju helt underbar,....
Inga min vän... tänd ett par ljus, vaniljdoft exemelvis,eller vill du ha något mer manligare , tallbar..kanske, eller rökelse,,,
andas långsamt.. blunda... drick ett gott te, blunda...njut...lyssna och hör till hans ord,,,de är det vikigtaste min vän...

2007-09-07 @ 09:52:43
URL: http://www.lenjangel.webblogg.se
Postat av: Inga M

Lena: Jag tar tallbar tror jag. Alltid varit svag för det :-)

2007-09-08 @ 08:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback