Mobiltelefon nedspolad i toan!

Alltså jag undrar varför allt konstigt  och festligt ska drabba oss.  Det finns aldrig någon dötid!

En av våra gäster, jag säger inte vem, lyckades med konststycket att tappa sin mobiltelefon i toaletten samtidigt med en spolning!! Det har gått troll i mobiltelefoner i det här huset! Är det inte krånglande abonnemang så är det apparater i toaletten.

Roland gjorde i alla fall ett räddningsförsök idag på morgonen innan han gav sig iväg ut för att rensa älgpass. Han satte en fiskehåv vid avloppsutfarten i trekammarbrunnen och sedan fick jag sätta på alla vattenkranar, spola i toaletterna och kasta i hinkar med vatten. Men ännu har vi inte lyckats fånga telefonen i flykten.

Morgonens underhållning för alla hemmavarande är alltså att kolla i brunnen om det har kommit någon telefon! Det syns alltid någon böjd över dilemmat! Tur att vi inte har grannar som kan undra över det mentala tillståndet i huset här!

Här nedan syns min bror grubblande över någon smart lösning. Passade också på att ta en bild på hans och svägerskans husbil. Den bor de i förstås när de är här och de reser ofta i den också. Båda är hemmavarande och har tid att utnyttja den.

image1152

image1153

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Aj aj då... sicket elände!

Postat av: Anki

Lustiga saker ni pysslar med. Det här kunde ju vara med i den där reklamen, för If försäkringar.

2007-09-23 @ 16:52:14
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Annaa M

Det väcker förstås en tanke; kan det vara just det som hänt med Äldstas nycklar som försvann spårlöst i förrgår? Vi har tyvärr inga möjligheter att vidta några åtgärder för att fånga dem i flykten i så fall.

2007-09-23 @ 19:22:44
URL: http://annaamattsson.blogg.se
Postat av: Manon

Tillåt mig fnissa lite, hur kunde det hända? Höll i telefonen samtidigt då, antar jag?
Jag hoppas att ni hittar den, men den är nog inte pratbar då. Förmodligen rätt sur. Men det beror väl på sjön förstås i vilken grad.

2007-09-23 @ 21:54:28
URL: http://manon.blogg.se
Postat av: Inga M

Nina: Japp!!
Anki: Ja antagligen, speciellt med den bilden där!!
Annaa; Nej och vi hade ingen lycka heller.
Manon: Vet ej, vågade inte fråga. Nej vi räknade nog inte med att den skulle vara pratbar. Förhoppningen var att kunna rädda 400 telefonnummer och 500 bilder på simkortet.

2007-09-23 @ 22:10:16
Postat av: Gisan

Ja frågan är om man ska skratta eller gråta. Men jag antar att den inte kommer gå att bruka även om ni hittar den. Möjligtvis till "skitprat" ;-) Kramar...

2007-09-24 @ 06:18:35
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: annebelle

Så det kan gå för en stackars mobil...här har de klarat sig än så länge. Men en fjärrkontroll blev mikrad en gång, den stendog kan man säga. :-)

2007-09-24 @ 18:48:14
URL: http://annebelle.blogg.se
Postat av: Inga M

Gisan: Ha ha, skitprat var det!
Annebelle: Förstår ungefär hur en mikrad fjärrkontroll kan bli :-))

2007-09-24 @ 19:48:32
Postat av: Cissi

Jag tvättade min mans mobil en gång. När den kom ut stod det två missade samtal i displayen!
Bra kvalité. :o)

2007-09-24 @ 21:02:54
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Inga M

Cissi: Det var gediget!

2007-09-25 @ 22:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback