Galna tuppen!

Galna tuppen!
Vi var bjudna av Rolands systedotter och man på Galna Tuppen igår kväll fredag för Roland hade hjälpt dem att göra en ritnng på något vad det nu var; ny servicebyggnad till campingen eller vedskjul hemma. Jag vet inte riktigt. Men Galna Tuppen är ett trevligt ställe i Säffle och vi åker dit ibland. Jag tog röding och varm potatissallad med hollandaisesås, toppat med räkor. Det var läckert.

image1065
De övriga är typiska köttätare och de mumsade på en hemlagad hamburgare, skördehamburgare. Det är skördefest i Säffle nu i helgen. Man kan köpa årets skörd av grönsaker överallt och det är festligt värre. Får se om vi hinner åka på det på söndag.

Till dessert åt vi melon- och hallonsorbet. Det var en lagom och trevlig kväll. Det fick inte bli för sent för det är 1:a september idag.

Kommentarer
Postat av: Alltiallon

Åh, det ser verkligen gott ut. Jag blev sugen trots att det är tidig morgon och jag normalt aldrig är sugen på någonting på morgonen..:-)

Postat av: Inga M

Alltiallon: Galna Tuppen ser anspråkslöst ut när man tittar in men käket är bra!

2007-09-01 @ 09:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback