Spik genom fingret med spikpistol!

Det låter alltså hemskt, att gubben fick en spik genom ett finger idag med en spikpistol. Jag ryser vid blotta tanken på att någon kroppsdel skulle bli naglad vid underlaget med hjälp av en spik och spikpistol. Den fungerar som ett vapen egentligen och skjuter spik in i trävirke med stor kraft. Den tar sig genom skelett och ben hur lätt som helst och människor har dött av sånt.

Men nu var det alltså ett finger och det gjorde ont men var inte så farligt säger han. Jag vill inte se helst.

image1243

Här kom alltså spiken ut och gick in på andra sidan. Jag tycker nog att det borde rengöras lite professionellt, men får inget gehör för sånt pjosk.

Närmare Jesus än så här kommer han väl aldrig, nu har de något gemensamt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Frida

aaaaaj!

Postat av: Mia

Jag tycker som du. Spiken var naturligtvis inte steril - har han bra immunförsvar kanske kroppen fixar det. Men visst är det en risk han tar att tummen blir illa inflammerad och att han senare behöver söka läkare.

Bätre sent än aldrig sägs det, men nog vore han klokare om han uppsökte läkare nu..... tycker
Mia

2007-10-22 @ 19:42:48
URL: http://miatankar.webblogg.se
Postat av: Helena

Usch jag ryser. Vad läskigt. Har han stelkrampsvaccination??? Jag tycker också han borde gå till doktorn.

2007-10-22 @ 22:51:05
URL: http://gutta.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården säger

Spikpistoler kan vara livsfarliga. Tur att det inte blev värre. Kanske borde en läkare kika på skadan.

2007-10-22 @ 23:31:03
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Josephine i Haag

oj, oj.... tur att den inte hamnade i huvet i alla fall... det var ngn som lyckades få en spik in i skallen, men som genom ett under blev han inte skadad, spiken fanns liksom precis på det enda stället i skallen den kunde vara utan att göra skada!

2007-10-23 @ 21:26:58
URL: http://giraffen197.webblogg.se
Postat av: Inga M

Frida: Mmmm, kan man säga!

Mia: Tycker jag också!

Helena: Tänkte inte på stelkramp! Men det var inte så länge sedan senast tror jag.

Nina: De är verkligen livsfarliga! Och han hade tur!

Josephine: Det är verkligen tur. Spikpistol är ett livsfarligt verktyg.

2007-10-24 @ 18:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback