Löksoppa och kulturkvällsplanering!

image1232

Jag bara säger det alltså:

Jag fick löksoppa igår!  Efter allt mankemang med strömmen och vattnet!

Jag har verkligen längtat efter löksoppa länge nu. Köpte hem lök till det för någon vecka sedan men det har alltid kommit något annat emellan. Igårkväll fredag var vi i alla fall bjudna till Snarkil till R och I  och anlände till slut dit, en trekvart försenade. Och då fick vi löksoppa till förrätt. Det värsta var att det var så gott så jag orkade inte så mycket av den fina huvudrätten; lammkotletter och hemgjord klyftpotatis och tsatsiki (stavas inte så ser jag!).
Sedan fick vi en dessert med finskuren fruktsallad.

Vi smorde kråset i trevligt sällskap och det smiddes planer för ett evenemang på Tjolitta, vår bygdegård,  om någon vecka.

Det är kulturkväll ordnad  av Idé och Hantverk.

Det blir uppträdande av diverse förmågor med lokal anknytning och  så mat förstås.

Rickard kommer att spela, Stina ska sjunga, Inger håller i det hela, Sören i Näs och Henrik kommer också att spela osv osv

Ja och så ska gubben vara med också och vara som han är eller hur man ska uttrycka saken. Han ska i alla fall inte sjunga, vilket jag (och en del andra ! ) är glada för.

Biljetter finns att köpa på vår lanthandel, ICA Sillerud. Köp gärna och gå dit för en trevlig kväll. Allt överskott från kvällen går till Tjolitta, bygdegården.

Kommentarer
Postat av: Christina W

Men receptet...var är receptet?

Postat av: Inga M

Christina: jag vet inte hur I lagat till denna löksoppa men jag antar att det var ett klassiskt recept från kokboken. Det smakade så i alla fall, precis som det ska.

2007-10-21 @ 00:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback