LA-sonen och bränderna i Kalifornien.

image1247

Ok, nu när jag ändå har börjat lägga ut bilder på de närmaste så får det väl bli en bild på sonen som bor i USA ,i LA.

Jag vill bara lugna oroliga släktingar och vänner som hör av sig och undrar hur det går för honom nu ´med alla bränderna i Kalifornien.
 
Vi ringde idag och lyckades få¨tag ¨på honom mitt i lunchen och pratade bara som hastigast. Det är 9 timmars tidsskillnad.

Han bor inne i Los Angeles i stadsdelen Westwood, universitetsstaden i LA och har promenadavstånd till jobbet.  Bränderna rasar som värst i San Diego säger han och menar att det brinner den här tiden på året varje år där neråt. Det är i och för sig inget nytt men det råkar vara ett av de värre åren just nu.

Han kommer hem till jul och besöket blir en vecka före jul och en vecka efter jul, eventuellt 3 veckor sammanlagt i Sverige, osäkert om alla här hos oss. Det finns ju en vänkrets utspridd över landet.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hörde om det här på TV i morse. Hemskt. Stackars människor som förlorar sina hem.

Postat av: Inga M

Det brukar tydligen brinna i de här områdena den här årstiden men inte i den här omfattningen. Ja, stackars alla som hamnar mitt i eländet!

2007-10-24 @ 18:01:32
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback