Dålig bok "Livstid"

image1330
Jag köpte ju Liza Marklunds bok Livstid för ett tag sedan och skulle gotta mig i lite underhållande läsning. Det blev inte så. Jag har läst väldigt lite i taget och tröttnat snabbt. Så läsningen har dragit ut på flera veckor. Och det beror inte på ont om tid utan just på att boken inte fångat intresset. Det har blivit lite pliktskyldigt att ta itu med läsningen för att komma till slutet någon gång.

Liza M har tappat greppet lite i den här boken. Jag brukar gilla hennes böcker för det är spännande, men inte den här. En hel del av texten kändes som utfyllnad; långa beskrivningar av sökvägar på internet. Vem bryr sig liksom? Förhållandet till Thomas och barnen får godkänt i sin beskrivning. Det känns autentiskt och där finns kött och blod med, men själva storyn är blek.

Kommentarer
Postat av: Gisan

Jag har hört flera som tycker så om den boken. Kramar...

Postat av: Inga M

Gisan: Ja, det är trist!

2007-11-15 @ 19:24:57
Postat av: Annaa M

Personligen har jag ju aldrig stått ut med något som Liza Marklund skrivit så jag är inte förvånad!

2007-11-15 @ 21:32:20
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Inga M

Annaa: Jag vet att Du inte gillar henne, men jag tyckte att de första böckerna var bra. Då kändes konceptet fräscht. Men nu går hon på tomgång.

2007-11-16 @ 06:38:00
Postat av: Lotten

Håller helt med! Stämmer också väl med recensionen jag skrev på min blogg;-)

2007-11-19 @ 21:05:45
URL: http://blottenblogg.blogsome.com
Postat av: Inga M

Lotten: Då är vi minst två med liknande åsikter.

2007-11-19 @ 21:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback