Bra bok; "Kejsaren: Roms portar"

Men om nu Liza Marklund var dålig så har jag lyckan att ha hittat en riktigt bra bok. En bok med fascinerande miljö 
image1331

Den har också en spännande historia att berätta. Om jag förstått det hela rätt så är det här den första boken i en serie om Kejsaren. Jag har läst om böckerna i Börjes konstblogg (finns på min länklista) och eftersom jag gjort det så började jag med att läsa boken bakifrån; dvs jag läste först författaren Conn Igguldens beskrivning av vad som inte är sant i boken. Men mycket av miljöbeskrivningarna lär vara så nära sanningen man kan komma om än hanterad med krav på dramatik.

Om någon tycker att jag försummat bloggen några dagar så är detta alltså förklaringen, åtminstone en del av den.

Priset på boken är också rätt bra; halva reapriset på Konsum, dvs 27.50! Den är värd det, minst!

Kommentarer
Postat av: Börje

Kul att du läser den. Men det är nog befogat med en varning till de som är noga med historien, avvikelserna från kända fakta är ganska grova. Men som
äventyrsberättelse tyckte jag den var bra, svår att slita sig från.

Postat av: Alltiallon

Jag ska också försöka att läsa någonting som inte bara är kurslitteratur...jag undrar bara när jag ska få tid..;-)

2007-11-15 @ 14:23:59
URL: http://blogg.expressen.se/alltiallo/
Postat av: Gisan

Den här har jag tittat på flera gånger i min bokklubbstidning när den kommit. Men jag har inte kommit längre än så. Kramar...

2007-11-15 @ 15:17:10
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Inga M

Börje: Jo, författaren erkänner ju de grövsta avvikelserna och han gör ju inte anspråk på en absolut korrekthet i sina böcker. Han använder den antika miljön och en del av de verkliga personerna men stuvar om dem så att han ska få till något med dramatik i.

Alltiallon: Jag förstår om det dröjer men den här boken åldras inte särskilt mycket¨så den kan man vänta med.

Gisan: Jag vet inte om OBS och Konsum har den överallt, i så fall är nog deras pris oslagbart.

2007-11-15 @ 19:29:58
Postat av: Cissi

Dessa är jättebra! Jag har lyssnat på tre stycken i ljudboksformat. Väldigt spännande och så tycker jag de är bra skrivna.

2007-11-15 @ 21:10:05
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Grattis! Jag försöker fortfarande stjäla tid för läsning, men det är så mycket annat som pockar. Drygt halvvägs i Mig äger ingen.

2007-11-15 @ 23:25:17
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Inga M

Cissi: Jag har testat det här med ljudbok, det verkar så bekvämt, men det är nåt fel på mig för efter en stund så har mitt hörande kopplat bort och jag fattar inget längre.

Tjatis: Ibland får läsandet stryka på foten tyvärr.

2007-11-16 @ 06:35:20
Postat av: Cissi

Sådan är jag också. Ljudbok kan jag bara hänga med i när jag åker bil eller ligger på stranden. Det kan inte vara en massa folk runt omkring heller. Så lyssnandet går i perioder.

2007-11-16 @ 17:04:17
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Inga M

Cissi: Man kanske kan träna upp sig. Det vore ju bekvämt.

2007-11-19 @ 21:22:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback