Bloggtips Rut

Jag blev ju veckans bloggtips hos En liten tant. Jag skulle vilja tipsa om en annan blogg, som jag för övrigt tror att Tant har tipsat om förut hos sig.

Det är Ruts blogg. Rut  finns bland länkarna på min lista som just Rut O.  Rut O är alltså 92 år och bloggar. Hon beskriver just nu dilemmat med att låta sin legitimation gå ut och hur det kan bli när man inte har de allra närmaste släktingarna boende i närheten. Hennes beskrivning för lite tankarna till sience fiction, finns man egentligen utan sin legitimation idag?

Om man letar sig ner i datumen och länkarna hos Rut  O så kan man får läsa om hennes fantastiska barndom uppe i skogarna här i Västra Värmland. Hur hon växte upp mitt inne i skogen utan bilväg och fick gå mil i mörker till sin skola och till konfirmation. Och som Annaa skriver i en kommentar hos henne, det är en vacker svenska att läsa.


Jag är helfascinerad av att Rut O. bloggar i en ålder av 92 år och av hennes livshistoria förstås. Den ger perspektiv på våra liv idag.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag besökte Ruts blogg och fann en intressant blogg. Tack för tipset!

Postat av: Gisan

Jag ska genast gå dit och läsa. tack för tipset! Kramar...

2007-11-21 @ 10:01:16
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: rut

Tack Inga, "ja ä väldit högfali", men undrar om du inte överdriver litet i alla fall.
Jag fått lära mig att man ska vara ödmjuk och torpartösen full av kunskapstörst sitter kvar i ryggmärgen och jantelagen som mitt motto.
På tal om Järnsjön ser jag på kartan att den är rund, lite ovanligt för Värmland där sjöar är smala och långsträckta med undantag för Stora Gla.
Ha det bra Inga med gubbe och var rädda om varann

2007-11-21 @ 11:45:36
URL: http://www.rut.blogg.se
Postat av: Nynna

Hej Tack för tips.
Jag ska självklart kolla upp den bloggen :-)

2007-11-21 @ 12:29:54
URL: http://nynnas.blogg.se
Postat av: Gunilla

Jag kommer från Gisans blogg som jag läser varje dag. Alltid kul att få tips på nya bloggar...
Nu går jag vidare til Rut.
Ha en bra dag!

2007-11-21 @ 13:51:30
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr
Postat av: Annas pytt

Hej Inga. Kommer du ihåg mig, Annas pytt? Jag hade blogg men lade ner den ett tag. Nu har jag en ny lösenordsskyddad blogg. Om du vill bli inbjuden dit, kan du skicka mig din emailadress så att jag kan skicka en inbjudan. Hoppas allt fint med dig och din lille tax /Anna
"[email protected]"

2007-11-21 @ 18:28:24
Postat av: Nina på Johangården säger

Jag läste hos Rut förut... men av någon anledning slutade jag, vet inte varför. Hon var och är bra! Tuff kvinna!

2007-11-21 @ 19:51:57
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Eva

Spännande, vad har hon för adress Rut?

Tack förresten för inlägget om jobbsökande.
Det är faktiskt tuffare än jag trodde. Börjar faktiskt oroa mig för att det är åldern som spökar. Misstänker att många företag vill ha hungriga 25-åringar som är mer på hugget. Men, jag kan ha fel.
Spännande fortsättning följer :-)
Ha en trevlig kväll!

2007-11-21 @ 20:59:39
URL: http://suntliv.blogg.se
Postat av: Inga M

Mia: En blogg värd att hålla koll på absolut!

Gisan: Hoppas Du fick utbyte av Ditt besök!

Rut: Nej inte ett enda ord är överdrift, snarare tvärtom. Din blogg förtjänar all uppmärksamhet. Jo, vi är rädda om varann jag och gubben. Massor av ömsesidig respekt och värme. Jag inser mer och mer att det
är ett privilegim efter så många år tillsammans.

Nynna: Du blir inte besviken!

Gunilla: Ruts blogg är väl värd ett besök.

Anna: Jag ska skriva till Dig och be att få tillträde till Din lösenordsskyddade blogg. Självklart kommer jag ihåg Dig.

Nina: Ruts blogg är absolut värd att hålla koll på.

Eva: Ruts adress finns i min länklista under Rut O. kolla där!

2007-11-21 @ 22:47:06
Postat av: Noemi

Japp, har varit in där en gång och upptäckt! Jag tycker det är helkul!

2007-11-22 @ 08:01:49
URL: http://noemis.blogg.se
Postat av: Inga M

Noemi: Jag tyckte det var roligt att tipsa om just hennes blogg eftersom den inte gör så mycket väsen av sig men är trevlig att läsa. Jag läser ju många andra läsvärda blogga också som förtjänar uppmärksamhet, Din till exempel men den är ju rätt välkänd tror jag. Åtminstone att döma av mängden kommentarer och engagemang i debatterna.

2007-11-22 @ 12:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback