Älgjakt på Egenäs med Isa

Fick just den här bilden via mobilen från gubbens älgjagande  med Isa på Egenäs. Man fick inget alls på jakten under den ordinarie älgjaktsveckan och gör alltså ett nytt försök idag. Isa är alltså den duktiga älghund som ägdes av vår vän Kurt som så tragiskt gick bort.
Det är fint ute idag, lite lagom frost - 5 grader så där och några snöflingor på marken kvar sedan igår.

Jag antar att sjön som skymtar mellan träden är Östra Silen
image1348

Senare: Det blev en älgko skjuten, dock inte för Isa. Återkommer till den rapporteringen. Laget jagar imorgon söndag också men då deltar inte Roland eftersom han ska jaga hare då. Det ser ut att bli spårsnö.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Svar till Inga: Din första kommentar kom med!! Tack så mycket för din komplimang! Photoshop är verkligen toppen!

Postat av: Cissi

Vilken vacker vy! Här var det -7,6 grader imorse när jag gick upp och allt var täckt med rimfrost. Härligt!
Hoppas du får en skön helg!

2007-11-24 @ 12:48:03
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Inga M

Junitjej: Jag dabbade mig lite med kommentarerna där, snällt att Du löste det. Jag försöker lära mig lite mer i Photoshop men det är rätt svårt.

Cissi: Tack! Det blev en fin helg! Det var lite lagom kallt och framför allt inte blåsigt så vi var mycket ute i skogen.

2007-11-26 @ 06:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback