Bot mot ryggskott!

Det lindrar alltså, Bloggblads "recept" mot ryggskott "alla kategorier"!!

Jag fick rådet igår här på bloggen av Bloggblad att stretcha musklerna på baksidan av låret (det är väl hamstringsen antar jag) enligt teorin från en ortoped att ryggskott beror på att de är för korta och då drar nervtrådar i ryggen och orsakar smärta. Man stretchar baksidan av lårmuskeln genom att stå på knä och sträcka fram det andra benet, låta det vila på hälen. Då drar det på baksidan av låret och det ska man låta det göra tills muskeln har sträckt ut sig en stund.

Om det botar ska jag låta vara osagt, men det känns betydligt bättre idag. Jag strechade enl anvisningarna imorse och sedan efter att jag gått en kilometer till simhallen med mina elever. När jag kom fram dit hade jag rejält ont, men det lindrade direkt efter strechandet! Sedan samma procedur igen ett par gånger till under dagen och det lindrar direkt varje gång.

Stort tack för ett gott råd!

Kommentarer
Postat av: Trolda

Vad härligt att det hjälper! Ofta sitter det ju "ihop" allting...Jag blir stel i nacken emellanåt, och då lindrar det med massage längs hela ryggen och ner...Hoppas du piggar på dig ännu mer!

Trolda - ha en fin helg!

Postat av: pimpim11

Min kiropraktor rek. oxå stretching när jag hade ont i skinkan men problemet var att komma åt just den muskeln. /pimpim

2007-05-05 @ 10:12:55
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Inga M

Trolda: Tack! Det samma! Det känns bättre och det känns verkligen som om strechingen lindrar. Massage är också väldigt skönt.

Pimpim: Ja, det är bara i ett speciellt läge som den muskeln sträcks och det känns väldigt tydligt när det sker.



2007-05-05 @ 23:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback