Trött på mutor i samband med vapenexport!

Alltså det här är ju helt puckat!

Hur kan Sverige som land syssla med vapentillverkning i stor skala typ stridsflygplan när man har en lagstiftning som förbjuder export till krigförande länder?????

Det är ju ungefär lika logiskt som om en mattillverkare sålde mat till någon och sa
- Ja tyvärr får Du bara köpa mat hos mig så länge Du lovar att endast förvara maten i kylskåpet. Om Du börjar äta av den så får Du inte köpa av mig längre. Det är endast skådebröd vi säljer.

Om man under de omständigheterna måste muta folk till att handla är väl inte så konstigt. Men eftersom jag inte gillar krigsmaterialtillverkningstanken alls så  anser jag att det vore mest logiskt att sluta tillverka krigsmateriel och börja tillverka cyklar eller något annat, vad som helst.  

Kommentarer
Postat av: Ellen

.. För att det här landet är byggt på en jäkla dubbelmoral.. För att det ger pengar. För att det är det enda de styrande är intresserade av (då de skiter i den egna befolkningen och andra människor också för den delen.) Det är ju för sorgligt...

Postat av: Inga M

Ellen: Någon måste ju ändå till slut slå klackarna i backen och stoppa det här vansinnet.

2007-03-05 @ 00:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback