Mat på via Appia

Mat p? via Appia

Vi åt en bit mat på via Appia i Karlstad innan gubbarna skulle gå på möte. Ganska ny restaurang, bredvid Mitticity. Helt ok inredning, vi fick maten snabbt och ett vänligt bemötande. Priserna helt ok. Vi valde alla samma sak: Majskyckling med Karljohansvamp, bacon och örtklyftpotatis. Det var gott, speciellt svampen! Vi undrade varför det heter majskyckling; om den är uppfödd på majs, eller stekt i majsolja eller någon majskrydda på (?).

Efter maten åkte lilla Elin o mamma hem och jag tog en tur till Bergvik köpcenter. På infarten till Karlstad stannade vi till på Plantaget och jag fick äntligen köpa mina efterlängtade påskliljor och penseer. Penseerna var av den mindre men buskigare modellen. Jag brukar sätta dem nu tidigt i amplarna, det är så fint att se dem där och de klarar ju även frosten som säkert kommer framöver. De kan till o med snöa över och klara sig.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Det ser gott ut också. En länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Majskyckling


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback