HAN KOMMER HEM - KANSKE!

Glädjen står högt i tak just nu. Vi har pratat med LA-sonen. Det brukar vara lagom så här lite sent på kvällen, då är det lunchtid i LA och han kan prata. Och han berättade att när det dataspelet han håller på med  (Mercenaries för PS3)är helt färdigt så kanske han tar en månad ledig och kommer hem!! Det blir eventuellt framåt hösten!  Jätteroligt är det!! 

Vi har gått och hängt läpp för att det skulle dröja till nästa sommar och det kändes oändligt långt att ha två år mellan hemresorna. I USA har man så lite semester så det är inte mycket att åka på. Semester är bara ett par veckor per år egentligen. 

Han  fyller snart 30 år och Stockholmssonen med flickvän ska åka dit och hälsa på ett par veckor då. Samtidigt kanske vi lånar  deras lägenhet i Stockholm och träffar dotter + barnbarn som troligtvis flyger dit ner från Umeå då under några dagar. Hon jobbar just nu på en skola och har påsklov då. Det gäller att trixa till det.

Ja planerna framskrider. Imorgon eventuellt ett evenemang i Karlstad som vi åker på. Jag vill gärna och hoppas naturligtvis att vårblommorna kommit så jag får köpa påskliljor och penseer till utplantering nu. Något ska jag väl spendera lönen på nu när jag inte köper några kläder.

Sen ska det bli något slags årsmöte med övernattning och SPA i Sunne snart. Den 22 mars kommer kanske en av gubbens mer ovanliga bekanta på besök och det lär väl bli ett visst ståhej då antar jag.  Sen planerar vi för att fram i maj faktiskt åka till jakt o vilvårdsmässa i Jönköping. Har några dagar försökt samla mig till att ordna med det men inte kommit till skott för det har varit ett annat projekt på gång: Medborgarförslag.

I min kommun kan  enskilda medborgare skriva förslag till kommunfullmäktige och nu har jag skrivit ett. Det cirkulerar ännu så länge bara i en begränsad krets av "responsgivare" men jag kommer att sända in det på måndag till kommunen. Ska berätta mer om innehållet och gången senare.

Såg förresten TV 4 -reportaget om märkning av lusiga älgar just nu, den märkning som jag berättat om här på bloggen. Mest såg vi gubbens mössa som Gunnar G lånade och hade på sig under intervjun eftersom han glömt sin. Sen såg vi gubbens fingrar när han plockade lus, sen såg vi en skymt av honom när han satt bredvid älgen.

Kommentarer
Postat av: Pierre

Ni kommer inte neråt Jönköping i helgen?? Fiskemässa på Elmia...
Mer info på min blogg..

Postat av: zofy

kul att han kommer hem! har ni varit där ngt och hälsat på? Jag har ladrig varit i LA men älskar San Diegor...

2007-03-16 @ 11:04:26
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Inga M

Pierre: Nej, det blir nog bara jakt o viltmässa, åtminstone i år.

Zofy: Nej vi har inte varit o hälsat på. Jag flyger inte.

2007-03-16 @ 23:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback