Semester 07 Österlen

Semester 07 Österlen
Vi har aldrig tidigare åkt utefter Österlen men nu blev det av. Det var ett speciellt landskap med de böljande gräsbeväxta kullarna mot vattnet här till vänster. Där betade också ofta köttdjur och det såg fint ut. Vi njöt av att se ett blomstrande jordbruk med alltså köttdjur, betodling, grönsaksodlingar av olika slag och annat jordiskt. Här var också skyltar om konst eller konsthantverk i vart och vartannat hus. Det ska vara ett särskilt ljus här. Jag kan inte se det men gubben påstod att han såg det. Så är han också konstnären i familjen, alltså den som kan gör en fin tavla, (om han vill!).  Här var till och med ogräset vackert = den blommande vallmon efter vägkanten. Detta är nog i höjd med Kivik tror jag.

Kommentarer
Postat av: Blackout

Jag bor bara 7 mil från Österlen och visst är där ett speciellt ljus, men inte alls på samma sätt som i Skagen där haven möts och landstrimman är så smal att det känns som om man omsluts av himmel och hav.

Postat av: Inga M

Blackout: På Skagen kunde jag se det också.

2007-07-07 @ 17:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback