Sakna = städa!

Det blir  visst alltid så att när jag saknar någon så¨städar jag. Ungdomarna åkte idag. Det är alltid sorgligt när något av barnen varit hemma på besök några dagar och sedan åker igen. Jag börjar städa när de försvunnit. Det handlar säkert om att ha något praktiskt för händer och slippa tänka för mycket.

Men jag brukar också¨varje sommar städa huset ordentligt, gå igenom rum för rum och röja, kasta och torka ur, tvätta och byta. Det hindrar allt från att totalt gro igen när vi ibland är försumliga och inte städar så mycket som vi borde, tror jag.

 

De ringde i alla fall från Älmhult och hade kommit lyckligen fram efter en lång bilfärd. De stannar där någon vecka och sedan kanske någon längre tur. De har inte bestämt än.

Arrendator O var här på eftermiddagen för att slå. Vi konspirerade lite och gör en tur till Chuck Berry imorgon i Karlstad, lite mat före på Ankdammen kan det bli.

På fredag är det Lokala travklubbarnas sponsordag på travet och då måste vi dit.
På lördag är det Årjängs Stora Sprinterlopp på travet och då måste vi också dit.


Kommentarer
Postat av: pimpim11

Visst är det tomt är barnen åker hem igen man liksom måste vara lite sysselsatt då kram pimpim

Postat av: Inga M

Pimpim: Det känns bättre att ha något för händer istället för att tänka o sakna.

2007-07-13 @ 01:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback