Trevlig kväll!

Vi har haft en trevlig kväll här med D och G i Harnäs. Vi bjöd på enkel kvällsmat. Efter allt julmatsätande var det gott att växla om till sallad och skaldjur. Efteråt blev det ost, kex och svärdotter Js goda hemkokta marmelader. Avslut förstås espresso o praliner. Vi såg faktiskt på Lets dance. Mest för Lasse Brandebys skull. Roland skrattade åt honom så han låg över bordet och jag förstår varför; han skulle själv kunna showa så här respektlöst med sig själv. Roligt att många ringde Lasse  kvar i programmet.

I morgon ska vi gratta Rs systerdotter som nu avslutat sina universitetsstudier för den här gången. Ja, hon säger så, så det kan väl bli lite mer. Vi tar gärna en fest varje gång!  På söndag kväll ska vi ut till Harnäs i en ny sällskaps konstellation. Mellan varven ska vi ju få snöstorm med, antar jag, vidhängande strömavbrott. Svenska elledningar tål ju inte svenskt väder; dvs regn, snö och blåst. Så jag tvättar och diskar nu för säkerhets skull.

Har just nu avslutat sammanställningen av kvalitetsredovisningsenkäten på min klass. Det ser helt ok ut. Men jag skulle väl önska att enkäten vore bättre anpassad till mina elevers ålder så att vi hade kunnat göra den på skolan och anonymt som det var tänkt, som det borde vara för att få ett rättvisande och jämförbart resultat.

Veckan som gått har bjudit på långa dagar. Jag har börjat en halvtimma tidigare varje dag för att fasa in den nya eleven i vårt arbetssätt och våra arbetsmateriel.  Det får nog bli en vecka till  så.

Kommentarer
Postat av: Trolda

Ja menyn låter lite bekant...=)! Visst är det gott med skaldjur! Och speciellt som motvikt till julmaten. Och kaffe o choklad..mums!

Trolda - matglad!

Postat av: Inga M

Trolda: Passar bra ihop eller hur?

2007-01-21 @ 23:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback