NYTT HEROISKT PLATT FALL!

 Den här influensan är konstig. Gjorde ett nytt försök i den heroiska branschen i morse; tog ner tvätten i tvättstugan (den hade hängt där en veckan nu) och stoppade i en ny maskin och tuppade av.  Det är ju helt osannolikt!!

 

Efter en stunds viloläge så var det som vanligt igen; dvs inte särskilt piggt men ingen svimningskänsla. Läser  på bloggen om någon influensadrabbad som svimmat av i klädkammaren ihop med dammsugaren.

Kanske följer någon sorts avancerad allergi mot hushållsmaskiner med sjukdomen; det handlar ju om diskmaskin, tvättmaskin och dammsugare.   :-)). Får se om den håller i sig och vad som kan vara säkerhetsavstånd i fortsättningen!

 

 


Kommentarer
Postat av: Anki

Oh, fy vad jobbigt!
Jag tror på den senare teorin. Och dessutom är alla de drabbade vi läst om, kvinnor. Ska genast skriva till någon tidning, så vi i morgon kan läsa : "Ny okänd sjukdom. Kvinnor drabbade av svår allergi mot hushållsmaskiner." Längre fram i artikeln kan man läsa att det inte bara gäller mot hushållsmaskiner utan mot allt hushållsarbete.

Postat av: Blackout

Osannolikhet är intressant, jag tänker närmast på Harrisburg. Visserligen existerar inga likheter mellan en tvättstuga och ett kärnkraftverk, men det råder ingen som helst tvivel om att det är viktigt med rena kläder :-)

2007-02-25 @ 21:40:12
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Anonym

Anki: Ja, visst är det en intressant teori! Kanske den ultimata lösningen på ojämnlikt fördelat hemarbete, nu lastar vi över allt, säg allt!

Blackout: Absolut, när tvätthögarna når en viss höjd imin källare så inträder härdsmälta!

2007-02-25 @ 22:24:09
Postat av: Inga M

Ja det var ju jag som svarade på kommentarerna ovan

2007-02-25 @ 22:24:51
Postat av: humlan

kanske behöver allergi mot hushållsmaskiner inte bara utlösas av influensasyndrom...

själv har jag undvikit förkylningar och influensor i år (än så länge) och dammsugaren som skulle köras runt idag står fortfarande oanvänd i städskåpet...

den får nog stå kvar en stund till... säger humlan som önska ett stort kra-till!

2007-02-25 @ 22:43:57
URL: http://humlans-frizon.blogspot.com
Postat av: Inga M

Humlan: Tackar! Aj då jag visste inte att fanns fler sätt att förvärva den här allergin! Det börjar bli intressant.

2007-02-25 @ 22:46:39
Postat av: Ninni

Jag har ännu inte svimmat av..men jag är hirig som bara den!
Sen har ju inte jag haft er höga feber bara legat på ynkliga 38 grader.
Nu har jag ingen feber men mår inte så bra ändå...hostan river och jag är så tät...suck!
När ska eländet sluta måntro??

Ha en skön dag, kram

2007-02-26 @ 10:02:19
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Gisan

I fortsättningen får vi hålla oss långt ifrån alla hushållsapparater ;-) Kramar...

2007-02-26 @ 12:10:50
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Manon

Jag vill också få allergi mot dessa hushållssaker!!

Dessvärre är jag bara smått förkyld...

Hoppas att du tillfrisknar snart!

2007-02-27 @ 08:50:51
URL: http://manon.blogg.se
Postat av: Inga M

ninni: Man kan allt vara ordenligt sjuk i den här influensan utan att ha jättehög feber tror jag.

Gisan: Ja, vi struntar i dem ett tag framöver tror jag

Manon: Du kan säkert bli allergisk mot hushållsarbete utan att få influensa först :-)

2007-02-27 @ 23:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback