Hatar att vara sjuk!!!

Har försökt förtränga det nu i flera dagar och inte tänka på det, inte skriva om det, men jag är sjuk; huvudet bultar varmt och går snart i småbitar, kroppen värker, ögonen är heta, hostar hela nätterna  och sover på dagarna.

Blir allt grinigare och grinigare!

Jag saknar talang för att vara sjuk helt enkelt!

Ibland tror jag att det finns människor som betraktar någon vecka sjuksängen som rekreation men jag hör  alltså inte   till dem.  Jag blir bara allt mer lett mig som man säger här.

Saknar mina elever och jobbet, fast samtidigt så vet jag att det går alldeles utmärkt utan mig också.  Jag har duktiga kollegor och vikarier.  Ingen är oumbärlig.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

Nej, vi har alla olika talanger. Krya på dig!

Postat av: pimpim11

Mitt stora mål just nu är att lära mig att vara sjuk när jag är sjuk och inte masa mig till jobbet på sikt gör det en ännu sjukare.Krya på dig. /pimpim

2007-02-06 @ 19:22:28
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Alias1

Hallå, jag hoppas att du snart mår bättre. Jag har också ngt på gång, lilltjejen var sjuk förra veckan och äldsta dottern och jag börjar idag, så jag gissar att hon lyckades smitta oss båda. Jag FÅR tyvärr inte vara sjuk, vi har obligatorisk närvaro på AlLT i skolan,det är ett väldans bestyr om man måste vara frånvarande. Jag vill också fråga dig, hur raderar man ett inlägg som man redan har publicerat? Jag letade överallt men jag gissar att jag missade ngt, antagligen ngt som jag borde ha sett. Det slutade med att jag skrev om det istället...;-)...det fungerade ju men var mer tidsödande.

2007-02-06 @ 20:39:26
URL: http://alias1.blogg.se/
Postat av: Anki

Krya på dig!

2007-02-06 @ 21:35:48
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Inga M

Tjatis : Tack!

Pimpim: Jag tränar också - krampaktigt! Tack!

Alias: På blogg sedan översikt kan Du gå in på inlägget och ändra. På arkiv sedan inlägg kan Du gå in o markera rutan vid inlägget och sedan scrolla ner och klicka på ta bort och sedan publicera bloggen. Tror jag fick till det rätt nu. Du får testa.

Anki: Tack!

2007-02-06 @ 23:36:50
Postat av: Blackout

Jag hoppas du piggnar på dig.
"Drick mycket citronvatten så kissar du ut det onda", brukar mamma säga. Hon är gammal distriktssköterska.

2007-02-06 @ 23:39:07
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Inga M

Tack för tipset! Jag är snart beredd att testa vad som helst. Kan arsenik vara nåt?

2007-02-07 @ 00:21:56
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Trolda

Krya på DIG Inga! Och vet att det kommer dagar då du är FRISK och KRY igen! Ibland nästan "behöver" man bli lite sjuk för att uppskatta det "vardagliga" friska livet!(Jag menar inte att du skall vara glad åt att du är SJUK nu, men..jag tror du förstår vad jag menar iallafall). Ha en härlig dag under täcket så!

Trolda - Kram!

2007-02-07 @ 09:56:12
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Inga M

Trolda: Jo, jag förstår vad Du menar.

Jag ska börja varje dag resten av mitt liv med att tacka för hälsan tror jag, så som det känns nu!

2007-02-07 @ 10:26:20
Postat av: Blackout

Arsenik gör dig vackert blek, så hette det. Nä, härda ut och tänk att du trimmar immmunsystemet Så vitt jag vet kan du intaga 3X2 Alvedon i ett par-tre månader utan risk för leverskador.
Vila, värme och vänlighet skadar inte heller :-)

2007-02-07 @ 19:06:28
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Inga M

Blackout: Ok, då kanske levern klarar sig. Jag har nog tagit fler gånger per dygn men bara en varje gång.
Jag vilar under dubbla täcken och har en gubbe som fjäskar, köper blommor och lagar mat så jag ska överleva.

2007-02-07 @ 23:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback