Smaklös ängel !

image1498
I ett försök att matcha Annaas ekivoka tomte så publicerar jag nu en bild på vår totalt smaklösa ängel. Den är jättestor och vilar på skänken, lojt övervakande vår moral. Jag tänker mig att ängeln är lat och moralisk så som änglar ska vara, medan den lille tomte som försöker jaga upp den är en riktig liten Luthersk arbetsmyra som inte står ut med att se den avslappnade och arbetsbefriade moralväktaren.  Jag är väldigt förtjust i ängeln, köpte den i vår bokhandel när den slog igen och sedan dess har den legat här. Och med den ettrige lille tomten där så blev det en installation, ett ready-made konstverk. :-))

På väggen ovanför hänger något som i alla fall är riktigt fint:  Det är en bild med andmamma och ungar på rad. Den är jättefin alldeles på riktigt!

Idag mitt på dagen var mammorna här; min och Rolands för att aväta nyårslunch med oss och skåla in det nya året. Det är också en gammal tradition sedan många år tillbaka.  Sedan har jag skurit salladen som jag ska ha med i kväll till Snarkil och vårt knyte.

Kommentarer
Postat av: Eva

Oj, vilken jätteängel! En sån har jag aldrig sett förut!
Önskar dig nu en riktigt trevlig nyårsafton och - GOTT NYTT ÅR!

Postat av: Blackout

den där ängeln är verkligen hiskeligt...häftig, så mycket kitch att den säkert är supermodern. Fräckt!
Gott Nytt År i efterskott, nu är det 2008.

2008-01-01 @ 01:17:07
URL: http://blackout.blogg.se
Postat av: Inga M

EVa: Tackar! Nej den är nog ovanlig.

Blackout: Visst är han! Tackar, detsamma till Dig! Roligt att Du hör av Dig, hoppas Du fortsätter med det under 2008.

2008-01-01 @ 21:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback