LA-sonen på planet på väg hem!!

Just nu i skrivande stund, halv 10 söndag förmiddag, sitter han på planet, sonen som bor i Los Angeles. Han är på väg hem till Sverige. Han lämnade LA i natt och beräknas landa i Köpenhamn vid 5-tiden i eftermiddag. Han stannar i trakterna Malmö och Linköping / Norrköping först några dagar och kommer hit nästa helg. Han ska fira jul med oss här hemma och vi ska fira hans 30 - årsdag också. Egentligen fyllde han i april men väntade med att fira tills nu. Han bjuder på mat och bowling på det nya hotellet i Årjäng den 28:e december. Vi blir väl ett 20-tal ¨personer där då med syskon, fastrar, farbröder, kusiner och kusinbarn. Det slumpar sig så att även Stockholmssonen fyllder år då,men det är ju inget jämnt, det bara råkar vara den dagen. Firande blir det i alla fall.

Den 30:e blir nog sönernas sista dag hemma hos mor och far. Då ska vi på traditionell hockey med  mat i Karlstad och därifrån åker de nog direkt till Stockholm. Den äldste för nyårsfirande och LA-sonen för att träffa goda vänner i huvudstaden under en vecka. Sedan åker han tillbaka och jobbar igen. Det ska bli så roligt att träffa honom. Vi har inte setts på ett och ett halvt år.

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag önskar och tror att ni för en mycket trevlig julhelg du och din familj. Min äldste bror bor i USA sedan slutet på 60-talet och minns hur glad mina föräldrar var när han väntades hem.

Postat av: Inga M

Mia: Ja nu har vi inte träffat honom på ett och ett halvt års tid så han är verkligen efterlängtad!

2007-12-16 @ 23:58:12
Postat av: Gisan

Så underbart att ni får fira jul ihop : ) Kramar...

2007-12-17 @ 07:58:34
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Annaa M

Angående ingenting utom just platsen, så upptäckte Äldsta just att tre elever från Årjäng går i hennes skola i en parallellklass. Särskilt en är berömd för sin dialekt. Det är musikelever på riksintagning, du kanske har haft någon av dem.

2007-12-17 @ 17:07:06
Postat av: Cissi

Vad härligt att ni får fira jul ihop! Ett och ett halvt år är en lång tid. Våndas över när den tiden kommer här hemma.
För första gången ska dottern inte fira jul hemma i år och det känns konstigt..
Men jag tycker det är viktigt att man kan dela på sig om man är två. Båda vill ju fira med sina familjer.

2007-12-17 @ 19:47:37
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Inga M

Annaa: Oj då det var avancerat att flytta från Årjäng för att gå i musikklass i Stockholm! Om jag nu skulle ha haft dem så kan jag bara försäkra att det beror inte på min undervisning att de förkovrar sig i musik!! :-))

2007-12-17 @ 19:53:46
Postat av: Inga M

Cissi: Ja, navelsträngen klipper man ju inte av i ett nafs, det är ett långsamt och smärtsamt gnagande på den genom åren!

2007-12-17 @ 19:55:43
Postat av: Inga M

Gisan: Jag längtar verkligen efter honom nu, har nästan glömt bort hur han ser ut!

2007-12-17 @ 20:01:38
Postat av: Kenny

Jag har glömt, men vad va de för nåt som din son i LA jobbade med? :)

2007-12-19 @ 23:49:37
URL: http://kennysvensson.wordpress.com
Postat av: Inga M

Kenny: Han ritar dataspel på Pandemic Studios.

2007-12-20 @ 03:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback