Töcksfors Shoppingcenter!

Töcksfors Shoppingcenter!
Det blev alltså en dag i Töcksfors Shoppingcenter. Gubben gick med på det alldeles frivilligt för det var ett par saker han behövde. Det är ett osannolikt stort köpcenter, byggt för norgehandeln, bara några kilometer från gränsen efter E18 mot Oslo. Vi har så där 4 mil dit.

image920
Jag vallde in gubben i en provhytt på Dressman men assistans av goda vännen I. R. som förestår affären. Hon svischade fram byxor i en farlig fart och det provades. Jag parkerade mig utanför så han inte skulle rymma i ett obevakat ögonblick :-)). Försökte ta en bild på honom ovanför kanten. Han brukar ha en blick som hos en drunknande när han måste prova kläder, men han dök ner i samma ögonblick.

image921
Men fynd blev det! Två par rejäla arbetsjeans för 500 kr.

image922
Jag hittade en jättestor vattenkanna. Gubben påpekade surt att jag inte ens skulle kunna lyfta den själv när den är full med vatten, 14 liter! Men den ska jag ha i garaget till något än så länge hemligt projekt. Tids nog får han se.

image923
Här ståtar vi med en präktigt full vagn. Ovanligt för oss att slå på stort så här på en gång.

image924
Jag fyndade två gröna borddukar, en till köksborde och en till matbordet. De har samma färg, lime, fast det ser inte ut så på bilden. Servetterna hittade jag på Duka för 10 kr styck. Jag gillar att ha tygservetter. De passar perfekt till de här dukarna. (Fast det syns inte heller) Sedan har jag några varianter av mörkare gröna som också passar till.

image925
I ärlighetens namn så var en hel del av det inhandlade matvaror som jag bunkrar upp för att ha på lager. Eftersom jag inte tål alla födoämnen så blir det till att handla när tillfälle ges. De här är bara kanongoda; Kung Markattas mjölkfria ekologiska kravmärkta choklad. Hittar jag inte så ofta.

Väl hemkomna så lastade vi ur det här lasset med grejer ur lastbilen (bra att ha vid shopping!) och gubben påstår att nu har vi dragit hem lika mycket skräp som vi nyss med stor möda fått iväg till tippen! Och han har rätt. Det  är väl så här det går till; köp, slit och släng!! Men visst är det roligt att shoppa, även om jag varken hittade jeans eller vit bomullströja som jag var på jakt efter. Det är som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Bloggblad

Jag känner igen det där med karlar med rymningstendenser i provhytter!
Töcksfors... ser stort ut, men jag har aldrig hört namnet. Tror ändå att jag åkt E18 den vägen...

Postat av: Inga M

Bloggblad: Det kräver bevakning ja och lite uppmuntrande tillrop med jämna mellanrum så de inte ger tappt! Töcksfors är inte så stort. Jag tror alla de bilar som finns i samhället lär rymmas under köpcentret på parkeringen. Töcksfors
är den andra tätorten i Årjängs kommun och den ligger efter E18. Norgehandeln har fått samhället att blomstra.

2007-08-05 @ 22:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback