Modeblogg för kärringar!

Modeblogg för kärringar!
När man är trött så slår det fort över va?

Här slår det över nu och min väldigt seriösa och allvarsamma blogg blir en fnissig modeblogg. För kärringar då för säkerhets skull. Men jag ska försöka göra som alla de riktiga modebloggarna gör. Jag tror att  de tar kort på sig själva så här i spegeln. Fast jag kunde ha röjt lite runt om förstås. Det ska nog se mer ateljélikt ut!?  Och valt en spegel som inte halshugger mig.  Får nog träna på det här!

Sen tror jag att de kollar på  kläderna vilket märke det är och vad de heter och kostar.

Så håll i Er nu här kommer det!

Kvällens outfit:

Svarta bomullsbyxor Vero Moda Asta modell 2, inköpta på rea igår på Börsen i Årjäng 75 kr

Svart tunn silkig bomullspolo ingen aning, gammal, lappen bortklippt.

Utanpå polon ett slags jättetajt urringat trikåstycke med halvlånga ärmar (herregud ett sånt plagg kallas förstås nåt som jag inte vet!?) Vero Moda Sony 3/4 top inköpt på rea igår, också på Börsen i Årjäng, 15 kr (ja faktiskt. Det var 70 % på reapriset).

Svart skinnjacka lätt figursydd inköpt på Joy Mariebergs köpcenter i Örebro i somras på rea 600 kr. Den heter inget.
Svart plasthjärta med vita små prickar på present från Rolands systerdotter för länge sedan.

Här syns för övrigt min himla dåliga kamera också! Akta Er för att köpa en sån! En Minolta mju 700.


Kom nu inte och säg att jag inte har ansträngt mig i sommar när det gäller akilleshälen klädförråd!



Kommentarer
Postat av: Annaa M

Hm, tror du får träna lite mer. Röja samt se till att inte huvudet är med. Så det blir en riktig modebloggbild. Bra reafynd! För kort för att kallas tunika den där trikåsaken, en del skulle nog kalla den för det intetsägande ordet top. Har den inga ärmar alls skulle jag nog säga linne.

Postat av: Manon

Åhå:))! Du har vågat dig på det:)! Så det är så du ser ut! Får gratta för alla fynden du gjort och det ser bra ut:).
Själv råkade jag köpa kjolar när jag skulle köpa regnbyxor för jag cyklar. Jodå, det blev regnbyxor med:)).

2007-08-19 @ 03:36:58
URL: http://manon.blogg.se
Postat av: Anki

Snyggt! Så roligt att äntligen få se dig. Har du varit iväg på analyserna?

2007-08-19 @ 08:32:22
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Rutan

Välkommen ut ur garderoben som modebloggare!
Jag har en likadan kamera och är jätteförtjust i den. Men jag har inget att jämföra med, så jag ska inte uttala mig.

2007-08-19 @ 14:20:03
URL: http://rutan.blogg.se
Postat av: Alltiallon

Verkligen jättefint!! Inte krånglar du till det, det ser verkligen jättebra ut (lite expert är man ju efter 20 år i utseende/modebranchen)...;-))). Roligt också att få se hur du ser ut....jag tror att jag sett ngt kort på dig tidigare, men jag är inte helt säker (lite disträ ibland)... Mycket lyckat i alla fall, du kan vara helt nöjd med din modesommar..:-))

2007-08-19 @ 17:47:16
URL: http://blogg.expressen.se/alltiallo/
Postat av: Trolda

Vad SNYGG du är Inga!!! Hade skapat mig en HELT annan bild av dig...(inte att du var mindre snygg kanske, men annorlunda iallafall...=D) KUL att få se dig "på riktigt". Och klädstilen passar dig som handen i handsken...=D Gillar skarpt dina rea-fynd=D
Trolda - kramar

2007-08-19 @ 19:38:31
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Trolda

Vad SNYGG du är Inga!!! Hade skapat mig en HELT annan bild av dig...(inte att du var mindre snygg kanske, men annorlunda iallafall...=D) KUL att få se dig "på riktigt". Och klädstilen passar dig som handen i handsken...=D Gillar skarpt dina rea-fynd=D
Trolda - kramar

2007-08-19 @ 19:38:38
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Cissi

Får gratulera till alla reafynden! Halshuggen eller inte, ser tjusigt ut tycker jag!
/Cissi

2007-08-19 @ 22:12:59
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Inga M

Anna: Det är nog fler som önskar att jag bleve av med huvudet!
Manon: Tack! Det kunde nog bli en egen blogg om jag skulle berätta om allt jag kommer hem med istället för kläder jag tänkt köpa. Förtränger detta med klädinköp så länge jag kan och hamnar på andra avdelningar.
Anki: Tack! Nej jag har inte varit iväg än! Tänkte försöka på egen hand först. Men går inte det så ska jag ringa. Jag har numret i beredskap.
Rutan: Tackar! Jag hade en annan Olympus förut och den tog bättre kort, men det kan vara något fel i inställningen.
Alltiallon: Tack, jag strävar på. Fast det är med viss självövervinnelse, känns fortfarande som en plikt men det kanske ändrar sig.
Trolda: Tack för vänliga ord! Ortens stora klädaffär ska slå igen så man vräker ut en massa kläder till väldigt låga priser. Det passade mig bra.
Cissi: Tack! Jag tror att jag avslutar min karriär som modebloggare och behåller huvudet på. Trivs nog bättre bakom kameran än framför.

2007-08-20 @ 00:01:41
Postat av: Nike

Ja men jag tycker att du har lyckats helbra. Speciellt förtjust är jag i rekvisitan: Är det en tvättkorg till modeplaggen jag ser eller är det bara en vanlig sopkorg? Stolarna bryter av och tavlan ramar in dig! Ordet på ditt mönstrade plagg...jag skulle nog säga "top" rätt och slätt.

2007-08-20 @ 08:40:05
URL: http://nikesrum.blogspot.com
Postat av: Zofy

kanonsnyggt!!!!!

2007-08-20 @ 09:52:06
URL: http://zofy.blogg.se
Postat av: Nina på Johangården säger

Ser man på... där är du ju!

2007-08-20 @ 16:31:01
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Inga M

Nike: Jag kom på sen att det faktiskt stod top på en lapp inne i plagget så det är nog rätt ord. Rekvisitan är varken tvättkorg eller sopkorg. Det är min "dramaten" som jag har till att släpa saker till o från jobbet. Men jag har en svart också som passar bättre till detta. Och den här är diskret marinblå. Det är min sopiga kamera som fixar blåstick i allt!
Ambitionen i mitt hem är minimalistisk men jag misslyckas ständigt som Du ser!
Zofy: Tack för det! Jag är ju lite tacksam att spegelfoton alltid blir suddiga; rynkor och skrynklor o andra skavanker syns inte! Rekomenderas för alla som drabbats av att plötsligt vara gravt medelålders.
Nina: Japp, fast jag tror att jag tar bort bilden efter ett tag. Jag känner mig mer bekväm bakom kameran än framför.

2007-08-20 @ 18:38:56
Postat av: Kenny

En annan sak som Du kan börja med är att börja mobilblogga. Du MMS:ar bara en bild & text till ett nummer,
så dyker inlägget upp på bloggen redan efter någon liten minut. Bra ifall Du är ute och shoppar, i detta fall, kläder. Då kan Du fråga dina läsare och be dem höra av sej ifall det är ett snyggt plagg:P Förstår? ;)

2007-08-21 @ 09:39:41
URL: http://kennysvensson.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback