Idag var en riktig skitdag!

Trött i morse, efter att ha vänt på dygnet ett tag. Vimsigt på skolan med mycket hit och dit när vi nu äntligen kunde ta tag i planering för läsårsstart på allvar. Det gäller bara att överleva tills eleverna kommer i övermorgon. Men jag lyckades med ambitionen att hålla arbetstiden i alla fall. Ska inte börja med att jobba orimligt långa dagar utan försöka etablera bättre arbetsvanor så här på ålderns höst så att  orken räcker fram till pensionen.

Gubben åt jag middag med på travmuseet men nu i kväll är han på möte i Västra Fågelvik så jag får pyssla själv med det som försummats under helgen; tvätt, strykning och sånt.  Började med att besöka modren och prata bort en stund över bilderna som jag drog ut till henne från vårt besök i mitt barndomshem tidigare i sommar i samband med bilköpet. Det är alltid uppskattat med ett litet kort besök så där, för långt blir för jobbigt. 

Efter en liten dykning i bloggträsket så ska jag ta tag i de hushållsnära tjänsterna.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Strykningen är det några år sedan jag slutade med. Det gick till så att vår strykbräda gick sönder. Jag köpte en ny, den billigaste och lättaste på Jysk. Väldigt lätt var den att bära hem. Vinglade när man skulle stryka, men framförallt välte den när katterna försökte hoppa upp på den. Så kunde vi ju inte ha det, skrämma de små och utsätta dem för fara, så den blev undanställd. Kläder behöver inte vara så himla platta. Och de som behöver vara det blir lite plattare när de hängt i garderoben ett tag. Eller så använder vi dem inte.

Postat av: Nina på Johangården säger

Inte slarva med arbetstider och slita ihjäl dig. Ingen tackar dig för det. Ha det bra!

2007-08-20 @ 23:38:08
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Gisan

Jag är en yrmössa till mamma. När vi kom till fritis igår morse visade det sig att de inte börjar förrän onsdag här heller. Jag kan nästan svära på att det sas måndag i våras. Men det spelar ju ingen roll. Imorgon är det som gäller nu i a f. Kramar...

2007-08-21 @ 06:22:45
URL: http://gisan.blogg.se
Postat av: Inga M

Annaa: Jag förstår att strykningen faller på såna premisser, man kan ju inte riskera kattliv så där. Men jag får skamset erkänna att jag gillar att stryka! Att stryka kläder är lite meditativt på något vis.
Nina: Tack, exakt så tänker jag också, försöker i alla fall.
Gisan: Tur att Du trodde en dag för tidigt och inte tvärtom så Ni missade första dagen. Lycka till!

2007-08-21 @ 07:01:46
Postat av: Pierre

Tack för "receptet" tåls att tänkas på tills nästa rådjur ska styckas upp.

2007-08-21 @ 07:11:21
URL: http://Zalt.blogg.se
Postat av: Cissi

Inte tar jag illa upp! Är nybörjare i den här blogg-världen men har nu förstått att det finns en uppsjö av sådant här.
Hoppas du får en bättre dag idag!
/Cissi

2007-08-21 @ 07:28:59
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Här kör vi med paniksstrykning; river av de värsta skrynklorna vid behov. M har sin egen ekonomiversion på skjortor dvs krage och framparti får en omgång. Resten döljer kavajen.

2007-08-21 @ 20:18:50
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Inga M

Pierre: Kan vara värt att pröva!
Cissi: Tack för att Du tog det på rätt sätt!
Tjatis: Det blir ju i alla fall skrynkligt under kavajer så där spelar ingen roll. Men jag har lagt beslag på all strykning här i huset. Och tvätt. Gubben tvättade en gång, ett par snickarbyxor med massor av spik i. Det blev byte av tvättmaskin.

2007-08-21 @ 22:55:29
Postat av: Lars Anders Johansson

Jag beklagar!

2007-08-22 @ 16:51:10
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: Manon

Håll arbetstiden! Ingen tackar dig för den extra tiden...
Apropå strykning:). I panik här med....om det behövs...gillar inte det...

2007-08-22 @ 18:42:01
URL: http://manon.blogg.se
Postat av: Inga M

LAJ: Kan man verkligen!
Manon: Nej, måste träna in ett nytt sätt att förhålla mig till arbetet.

2007-08-22 @ 23:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback