God lunch på travrestaurangen!

God lunch på travrestaurangen!
Eftersom vi tillbringade en stor del av dagen i Årjäng för att uträtta diverse ärenden så åt vi lunch på travrestaurangen. Den ligger fint på höjden här nere till vänster och man har utsikt härifrån ner över travbanan och över stallbacken.

image916
Vi fick god mat, det var fläskotlett och fräscha grönsaker till.

image917
Bakom planket där borta går E18 och på andra sidan vägen finns ett litet berg. Det kallades Snikekuel förr. Vi travtävlingar valde en del att sitta här och kolla gratis över planket!

image918
Jag passade på att kolla in på Nordiska Travmuseet som har sina lokaler bredvid restaurangen. Här pågår fortfarande utställningen "Hästen i konsten".  Den tavlan som jag har köpt finns kvar, den hänger ¨på väggen rakt fram i mitten.

Kommentarer
Postat av: Blackout

Du bloggar väl en bild på tavlan när utställningen är över och du hämtat hem den?

Postat av: Alltiallon

Ja, ni ser ut att ha mycket bättre väder än vad vi har just nu i alla fall.:-). Jag börjar känna mig lite begränsad av alla åskskurar som dyker upp stup i kvarten...

2007-08-04 @ 08:51:07
URL: http://blogg.expressen.se/alltiallo/
Postat av: Inga M

Blackout: Ja, det gör jag. Jag har till och med lova av konstnären. Annars är det nog inte tillåtet enligt PUL.
Alltiallon: Nu har vi haft sol i några dagar, men det kan allt skvätta o regna lite emellanåt.

2007-08-04 @ 17:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback