Valsas valpar igen 2

image543image544Valsas valpar igen 2

Nu tror jag att jag fick med alla valparna. Detta är alltså Valsas valpar, de som föddes så dramatiskt med kejsarsnitt för några veckor sedan. De är jättesöta nu 4 veckor gamla ungefär. De är 8 stycken kvar, lilla Leva dog ju något dygn efter födseln. Hon låg på tvären och hejdade valpningen så det blev kejsarsnitt.

Här kan man nu sitta och titta hur länge som helst på valparna när de leker med varandra. Och så plötsligt så lägger de sig bara i ens knä och knoppar in. Och nu skulle bara veta hur gott de luktar!  Kolla blicken på valpen längst upp till höger, den är så festlig.!

Kommentarer
Postat av: Bittan

Mmen gu´så fina...Här väntar vi också på en valp..än så länge ofödd..så vi hoppas!!

Postat av: En liten tant

Jag kan faktiskt känna den goda, valpdoften. Den som får en att borra ner näsan och nästan vilja tugga lite på dem.

Märkligt egentligen att både små människobarn coh små djurbarn luktar så otroligt gott. Är det badandet som gör det? Undrar om vilda djurs och stora tamdjurs avkomma luktar gott också?

2007-04-15 @ 14:25:15
URL: http://tant.webblogg.se
Postat av: Inga M

Bittan: Visst blir man sugen när man ser såna här bilder på valpar!

Tant: Lukter betyder mycket för mig och de här småttingarna är ljuvliga.

Men jag kan minnas andra lukter också. Jag minns hur vart och ett av mina barn luktade när de var små, det var olika, inte samma doft. Och dofter från andra människor som betytt något för mig. Man har nog ett särskilt luktminne.

2007-04-15 @ 22:10:30
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback