Svennis sommarstuga!

Svennis sommarstuga!

Här är Svennis sommarstuga vid  sjön Frykens östra strand här i Värmland. Vi passerade idag på väg upp till Östmark för att köpa bil åt mig. Det ser ut att vara en hyfsad kåk.

Vi spanade efter Svennis och Nancy men såg ingen av dem så det blir inget paparazzireportage idag heller. Men bilden kan väl få vara dagens Lassie på bloggen.   Det blir halsbrytande turer från gårdagens bäverhydda till dagens Svennishydda .  

Bilen ska jag ta kort på imorgon o lägga ut. Ja, min bil alltså, inte Svennis.

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej där! När jag ser bilden av den där sjön Kläggen kommer jag att tänka på när vi var på kanotvecka i Värmland då jag gick fritidsledarutbildningen för så där 10-15 år sedan. Då paddlade vi bl.a i Svartälven och nån slinga runt. Det tog som sagt en vecka att komma runt å vi upplevde många såna här sjöstränder. Behöver jag tillägga att det var en av de bästa veckorna i mitt liv??? Anna

Postat av: Nina på Johangården

Det var en rejäl hydda han har, minsann.

2007-04-19 @ 11:09:12
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: kicki

Har funnit din blogg hos Anki på hennes bloggsida, den verkar mycket trevlig och jag har nästan samma intresse som dej/er...jakt, hundar, stuga..mm och så bor jag inärheten av Svennis...haha i Molkom
Kicki Lettenström
Besök gärna min blogg

2007-04-19 @ 15:18:29
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se
Postat av: pimpim11

Ser ut att vara en skapligt ställe han har. /pimpim

2007-04-19 @ 19:38:46
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Inga M

Anna: Vi har mycket kanotturism här i våra sjöar. De hänger ju ihop i ett stort sjösystem så man kan väl paddla omkring här väldigt länge och ständigt se nya platser.

Nina: Ja det är den största på länge.

Kicki: Välkommen till min blogg! Roligt med fler värmlänningar här på bloggen. Jag måste in och kolla på Din blogg förstås.

2007-04-19 @ 20:03:30
Postat av: Trolda

Åh, vilken vacker natur du visar...Och vad kul med ny bil..=D Och Svennis hus..."sommarstuga"..Hmmm, jaja, allt är ju relativt...=D

Trolda - godkväll.

2007-04-19 @ 20:56:20
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: frktjatlund

Precis min tanke, skapligt pörte. Jag tror att jag ska skriva om min relation till Årjäng endera dan.

2007-04-19 @ 22:26:45
URL: http://frktjatlund.blogg.se
Postat av: Inga M

Trolda: Nåja ny o ny, det är en 99:a. Men den har bara gått 2.600 mil.

Tjatis: Jaaa, gör det!!!! Kan det vara Thore Skogman???

2007-04-19 @ 22:48:13
Postat av: gunsan & bosse

Inga M ... härligt läsa och tråkigt med... Vetlanda osv. Men det lämnar vi ...
Krånglet med kommentarer... samma här, därför gav jag upp. Idag har det krånglat på en del andra men ej alla... ja alla och alla... jag kollar bara en del nu. Bäverhydda... underbart... det fanns utanför Kristinehamn med, när jag var barn ... idag???
Båten i sjön.. färsk fisk på gång gör gött...
Svennis... när hinner han besöka en sommarstuga? Skulle va bättre att låna ut till någon som kunde njuta oftare av den... och sjön med eller utan papparazzis hi...
Hård NORDAN, det snöade i natt och sol nu... men kallt. Prydnadsträden slog ut i +24 graders sol och hetta och björkarna är ljusgröna.
Usch vad görs åt de nakna djuren? De måste ju lida ju... snyft! Obalans igen!
"Ny" bil...kul att se sedan...
Valpis då oj oj oj ... tur jag bor här..Ja det går ju ej förresten med mer VOVS här men ÅÅÅÅ så goa...
Sigrid och Narva sover gott här nu. Nyss ett 2 minuters bus. MED KEL!
Nu kvittrar talgoxen... VÅR...
HÄRLIG-HELG-KRAM :)

2007-04-20 @ 12:26:42
URL: http://gobbe.blogg.se
Postat av: Anonym

Det verkar som om ni har kommit lite längre på våren än vi har trots att vi bor längre söder ut..

2007-04-20 @ 15:19:00
Postat av: Inga M

Bosse o Gunsan och anonym: Våren kommer snabbt här nu också. Löven började slå ut igår och under helgen blir det nog grönt. Jag tror att regnet som vi fick var bra. Allt gräs fick fast också.

2007-04-21 @ 06:49:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback