Min skola uppifrån!

Min skola uppifrån!
Här är Silbodalsskolan i Årjäng uppifrån. Det är tror jag, Värmlands största skolenhet. Jag förstår inte varför man inte har delat upp åtminstone de yngre barnen på åtminstone två skolor istället för att klumpa ihop allt här. Kyrkan ligger alltså  till vänster i bilden. Till höger om den ligger skolområdet. Längorna längst häråt är högstadiet, rakt fram med orange tak är gamla mellanstadiet och t.v. om den en liten länga som är mest lågstadium o fyra fritis och förskoleklasser.

Bortanför alltsammans ligger sjön Västra Silen med småbåtshamnen och Årjängs såg. Längst bort ligger en ö som jag tror heter Lillöna. Bilden tog Roland när han var uppe o flög helikopter marknadshelgen.


Kommentarer
Postat av: gunsan

Inga M ... härligt... jag har flygit... flugit heter det så? ... helikopter också... men ej med MIN STORA KÄRLEK o MAKE... blir påmind om VÅR lilla flygplansresa nu ... härligt...
Vacker arbetsplats ... HÄRLIGT att få se...
Tacka fotografen också...
FLYGMINNES-GLADA-KRAM :)

Postat av: Inga M

Nja, om det är vackert eller inte vet jag inte, men utsikten från mitt klassrumsfönster är en fors som går ner mot sjön. Det är ok....

2006-10-06 @ 19:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback