Jag har en mörkrädd hund!

Ha, ha jag har en mörkrädd hund!

Gårdagskvällens hundtur i skogen blev senare än den brukar bli. Jag vecklade in mig i en alldeles för lång "valanalys" här på bloggen  och minuterna gick. Funderade allvarligt på att strunta i skogpromenaden och stanna hemma, men det har blivit ett behov att gå raskt i syremättad skogsluft med en liten trasselsudd till taxvalp runt fötterna. Det är fantastiskt att få gå där och andas in frisk luft och skoja med valpen.

Det hann alltså bli skymning  innan vi gick och lite mörkt när vi kom tillbaka hem. Oskar brukar göra lite frimodiga lovar runt omkring men nu när det var lite mörkt så vågade han inte. Han var inte många decimeter från mina fötter på hela tiden! Inga utflykter runt stenar och granar inte!  Han är alltså mörkrädd lille pysen!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte gott att vara liten .....
/L

2006-09-20 @ 14:08:13
Postat av: Ninni

Nämen en lite mörkrädd tax...han blir nog morskare ska du se!!
Går det bra med den lilla?? Ibland önskar jag att jag hade en hund, då kommer man definitivt ut på promenad.
Funderar på att ta en promenix nu..men det blåser så in i helskotta och det ger mig huvudvärk..suck!

Postat av: Nina på Johangården

Min Originalvovven är lite mörkrädd och inte har det blivit mindre av att hon nu ser lite dåligt då hon fick en ögonsjukdom (minns inte namnet på sjukdomen).

Hoppas att din lilla taxgosse blir morskare med stigande ålder.

2006-09-20 @ 18:47:34
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: MariaMagdalena

Hej, jag måste tacka dig för ett fint erbjudande och ska hålla det i minnet. Eftersom det är min absoluta ambition att slutföra det här projektet lyckosamt så vill jag inte stänga några dörrar utan tar tacksamt emot all hjälp jag kan få.
Vill också berätta att vi hade en liten dvärgpudel "Jeppe" tidigare som var mörkrädd...:-).
Han var nästan besvärligt mörkrädd, hade svårt att uträtta det han skulle när det var för mörkt.
Han var faktiskt en rädd hund i alla avseenden...det gick tyvärr aldrig över.
Nästa gång jag besöker din blogg så kommer jag inte att använda mig av ngt alias, utan jag kommer och besöker dig som mig själv..:-).
Kommer så fort jag har lite tid över,

Hälsningar Marie.

2006-09-20 @ 21:14:38
URL: http://blogg.expressen.se/alltiallo/
Postat av: petra

hej - och tack för ditt svar! ja, du har verkligen helt rätt!! Du borde skriva en motsvarande analys - då skulle bilden bli hel.

2006-09-21 @ 21:42:35
URL: http://sallyklee.blogg.se
Postat av: Excessa

hmm.. betänk att taxar, och andra hundraser, har bra mycket bättre hörsel, lukt och mörkerseende (i alla fall när det gäller rörelser i mörkret) än vad vi har.. så vem vet.. det kanske finns något där ute som du missat..

2006-09-25 @ 21:31:56
URL: http://excessa.blogg.se
Postat av: Inga M

L: Han är verkligen liten!

Ninni: Får Du också huvudvärk av blåst? Jag trodde att det bara drabbade mig.

Nina: När han börjar jaga så glömmer han nog att vara rädd.

Maria Magdalena: Du är så välkommen när Du hinner!

Petra: Jag antar att Du menar mitt inlägg om DNs debattartikel av Rothstein. Ja, jag tycker verkligen att han var enögd, tar upp det i min blogg också.

Excessa: Hmmm.....kan det var varg måntro???

2006-09-25 @ 21:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback