Stopp i avloppet!!!

Stopp i avloppet!!!

Vårt badrum under helgen alltså!! Det där som flyter omkring där på golvet är inte det ni tror utan bitar av dagstidningar som vi försökt använda till att göra ett "lock" av och med vattentryck få upp eländet. Men icke!! Det blev rensfjädrar och alla konster o knep som går att tänka ut. Till slut efter en hel eftermiddags gediget arbete så lossnade det hela o slank iväg ner till brunnen. 

Drethelg säger man på dialekt här.

Den här helgen har alltså bjudit på möss på taket och stopp i avloppet. Det finns ögonblick dåhuset är "billigt" och  jag bara önskar mig till en liten lägenhet och  en ambitiös vaktmästare.

Kommentarer
Postat av: Lillan

Det här problemet känner jag till väl. :) Usch, ibland blir jag sååå trÖtt på att bo i ett gammal hus hur charmigt det än kan tyckas vara fÖr utomstående. En snygg och lättskÖdd lägenhet lockar också mig emellanåt. :)

2006-10-31 @ 15:40:47
Postat av: Inga M

Fast sen går det ju över....

2006-10-31 @ 21:28:57
Postat av: Diether.gammal reklamfotografgubbe

Hej! vilken tur ni har haft,att det var inte toiletten som var tätt med en lock och ni måste rensa med vattentryck!
Ett vattenglas är ibland halvfullt eller haltömt,det beror på ansikte.
Har det så bra! Diether

2006-11-06 @ 20:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback