Recept-dyrgrip!!

Bordsdek kastanj

I onsdags var vi bjudna till Andreas B från Hamburg, hans fru o ett vänpar. De hyrde huset i Leverhögen vid sjön där vi firade ett  bröllop och såg den fina regnbågen om minnesgoda bloggläsare erinrar sig.

Där var vi i alla fall och blev bjudna på goda tyska korvar, grillad kyckling och den här fantastiska potatissalladen. Jag är ingen vän av potatissallad men den här är vansinnigt god. Andreas ostpressiska mormor gjorde alltid den och receptet är alltså hennes egentligen. Och nu har jag bestämt mig efter långt o moget övervägande att dela med mig av det. Så här gör man till c:a 4-5 pers.

kokt potatis 12-13 st i i tärningar, lite större än vi brukar ha
tomater 4 st
gurka vanlig färsk 1 liten
gul lök 1 st
kokt ägg  6 st minst

sedan en blandning av 80 % vanlig fet majonäs och 20 % senap
i den salt och peppar och lite ättika eller gurkspad


På bilden är kvällens bordsdekoration gjord av Ulrike tror jag, det var fint mot röd bakgrund med kastanjer och blad och kottar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback