Dagboksblad lördag

En mellanhelg, efter Stockholmsresan, före advent. Alltså tid att julförbereda  och slappa.

Det blev en lång morgon i sängen med bokläsning o datorläsning (blogg o tidning).

Gubben jagade förstås och det ute på Egenäs med T i Deje. De hade Leta med sig o hon imponerade inte alls, ett par tio-minutersdrev. Imorgon blir det Valsa istället.

Lagom när gubben kom hem så var det tid för hans kaffe och min frukost. Så brukar helgerna vara tajmade. Sen blev det till att försöka hinna putsa lite fönster innan mörkret lade sig och det var redan vid 2-tiden. En sväng till lanthandeln blev det också. Det är ovanligt mörkt på något sätt och regnet bara öser ner dag efter dag. Hoppas månen kan vända väder snart, jag har inte kollat i almanackan. Vi hade planerat att gå till skogen med valparna men det var för illa, både regn o blåst.

Vi lat-åt middag; jag rester från igår och Roland en pizza. På kvällen kom Rolands systerdotter o man o dotter hit o kollade på film och drack glögg. Det var "Populärmusik från Vittuola". En annan film av det burleska slaget, men med en finstämd skildring av person, miljö och tid. Den är njutbar.

Nu har jag vaknat av att det blåser rejält, vilket utlöser min strömavbrottsparanoia. Alltså upp o fyller vatten i hinkar och kokar ett par termosar med hett vatten.  Suck!

Kommentarer
Postat av: ROOMSERVICE

Strömavbrott är inte kul. Vädret som har varit de två senaste dagarna har varit depressions-framkallande...

Postat av: ROOMSERVICE

Hoppas du kan gå ut med valparna idag - för här skiner iaf solen :)

2006-11-26 @ 09:54:54
URL: http://roomservice.blogg.se
Postat av: Lillan

Jag brukar också gÖra så att jag häller hett, kokt vatten på termos (har bara en) om vädret bÖrjar bli riktigt stormigt, fÖr man vet ju aldrig.
Usch ja....strÖmavbrott är alls inte roliga. Vi har haft många sådana genom åren här. Det värsta var en vinter på tidiga 90-talet, då vindarna var av orkanstyrka och vi blev utan strÖm i fem dagar!! Gissa om vi hoppade omkring av glädje när den äntligen kom tillbaka. :)

2006-11-26 @ 10:09:29
Postat av: pimpim11

Vi har en latmanshelg här men nästa helg ska vi hjälpa sonen att flytta. Så vi ska till norrland så där bara över helgen.
Trevlig söndag på dig. pimpim

2006-11-26 @ 16:12:07
URL: http://pimpim11.blogg.se
Postat av: Anna

Haha. ännu en sak gemensamt...strömavbrott...bläää! Här blir det mkt lätt avbrott o är ständigt utrustad med neskaffe och trangia-kök. Dessutom är jag mkt förtjust i Populärmusik fr Vittula, en film med både hjärna och hjärta. Måste fråga om ni har mkt kontakter gällande strävhårig tax och om man skulle vilja köpa. Det behöver inte vara såna med jättefinA PAPPER Å SÅ. aNNA

2006-11-26 @ 16:16:14
URL: http://annaspytt.blogg.se
Postat av: Anki

Åh, uppe i ottan och jobbar?

2006-11-26 @ 17:59:30
Postat av: Inga M

Roomservice: Tyvärr det var rätt vedervärdigt idag också.

Lillan: 5 dagar är väldigt länge. Jag antar att det är England Du pratar om. Trodde att det bara var Sverige som hade så här mycket luftledningar. Men även hos Er alltså. Ja, orkan över Atlanten måste ju kännas.

Anna: Ja, vi har lite taxkontakter. Vi brukar prata med en ledamot av deras avelsråd; Anders Månsson i Säffle. Han kan det mesta här och säkert hjälpa Er att uppfylla alla önskemål. Han känner till de flesta parningar som görs också.

Anki: Ja, visst är det hopplöst. Tog två muggar glögg, inte mer, och då straffas jag med att vakna så här tidigt. Så blir det jämt. Men jag lovar att jag somnar om sen o utnyttjar den lediga dagen. till vila.

2006-11-26 @ 22:32:35
Postat av: Inga M

Pimpim: Hoppas det gick bra för Er med flyttstädningen och att Ni får bra flyttväder nästa helg, inga snöstormar eller så. Det har ju varit blåsigt ett bra tag nu.

2006-11-27 @ 00:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback