Bildhuggare Leif Anderssons bilder / figurer

En svit av bilder på bildhuggare Leif Anderssons bilder

Leifs blommor i trä

Va, kul!! Nu kan jag knöva in flera bilder i samma inlägg!!

Tack Flasknosen för instruktioner!  I och för sig var det inte riktigt så på min dator som Du beskrev men det gick i alla fall. Principen är att lägga in bilder men inte publicera dem. Sedan ta fram en vanlig inläggsruta och gå på trädet. Utifrån trädet kommer listan på bilder fram och då är det bara att markera de bilder som ska med.



Åter till bilden då. De är en bild på ett träsnitt gjort av Leif Andersson, bildhuggaren i Sillerud.
Blommorna är så fina och det är i verkligheten en stor bild.




Leif med sopbilen

Här kommer en bild på en fin bil, original från den tid det begav sig med sådana bilar.


Kvinnofigur i trä

Här är en kvinnofigur också gjord av Leif, men jag testade att göra den som miniatyr. Fast det blir inte så bra.

Kommentarer
Postat av: En liten tant

Härliga bilder!

Vilken kamera har du? Försöker betsämma mig för vilken jag ska köpa. Rådvill!

Postat av: Inga

I tekniska spörsmål är jag nog inte rätt person att ge råd men så här har det blivit.

Vi köpte en Olympus mju någonting, den har gummipackningar i alla luckor för att vara så fukttät som möjligt.Detta för att gubben vill ha den med när han jagar i ur och skur.
Enda nackdelen som jag tror beskrevs i någon test är att den är lite krånlig att hantera funktionerna på. (Fast sånt är alltid krångligt för mig, jag lär mig bara det nödvändigaste och struntar i det andra, dvs 95 %)
Men jag är nog snart ledig för en ny kamera och då blir det inte den. Min kamera behöver inte vara speciellt tät, jag är mest ute om det är fint väder.
Därmot vill jag nog ha en lite mindre och mer behändig kamera. Det blir nog en som jag tror heter Ixus eller nåt (Kanske är det en Minolta) Den hade bra resultat på tester om jag minns rätt och den är jätteliten o tunn. Jag tar ju alltid kort så den behöver vara liten.

Sen märkte jag när jag gick Photoshopkurs att det behöver inte vara så himla många mega-pixlar för att bilderna ska bli ok. Det är onödigt med mer än 3-4 om man inte vill satsa på att dra upp till affischformat. Vanliga småbilder o A4 klarar sig bra där.

Samtidigt med kameraköpet upptäckte vi emellertid att vår dator hade för dålig kapacitet för att hantera många stora bilder så det blev en ny då plus en färgskrivar+flatbäddskopiator till i ett paket.

Jag sparar inga bilder på datorn utan på cd och när jag har behov av att ta med mig bilder tillfälligt eller lagra tillfälligt så gör jag det med ett litet bärbart minne istället. Det är en superbra investering. Minns inte vad det heter, mitt är en amerikansk historia som min son skickade för länge sedan och på den står det bus-link. Men det heter nog nåt annat.

2006-05-20 @ 18:10:35
Postat av: Björn

Jag tycker blommorna är härliga. Det ber inte om ursäkt för sig.

2006-05-21 @ 01:21:33
URL: http://www.klix.se/wordpress
Postat av: En liten tant

Tack för detta! Det är ju en djungel att hugga sig fram i. Jag vill ha en kamera för att dokumentera vardagen och ibland liva upp bloggen med egna bilder. Nu ska jag kolla upp de kameror du nämner så får vi se vad det blir till slut.

2006-05-21 @ 13:18:49
URL: http://tant.webblogg.se/
Postat av: flasknosen

Vad bra att det fungerar! Väldigt fina solrosor!

2006-05-22 @ 08:16:43
URL: http://flasknosen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback