BLOGGANDE MOT FÖRDUMNING O PASSIVITET???

Ja, det är väl kontroversiellt att skriva så antar jag, att bloggande kan vara en  reaktion mot fördumning och passivitet i samhället.

Bloggande kan naturligtvis vara allt möjligt, men det är oftast en aktiv handling, en skapande handling, ett uttryck för kreativitet. Och det går inte att bortse från att det är en eruption av folkligt skrivande. Det är så många som utnyttjar möjligheten att uttrycka sig i skrift. Många som aldrig någonsin försökt förut, inte sedan skolans beordrade  skrivövningar.

Bloggande kan vara, som Petra,  "sallyklee",  säger, en motvikt mot allt det som är passivt konsumerande av nöjen; TV, video, dataspel.  En handling som är aktiv och där det står var och en fritt att uttrycka politisk vilja eller ovilja i stort och smått, skapa opinion, kommunicera.


Kommentarer
Postat av: Mattias

TV-spel ar raka motsatsen till passiv underhallning.
Du borde satta dig in i vilka spel som finns, vilka som spelar. Och hur man spelar.
Du skulle bli forvanad...

2006-04-02 @ 23:48:33
Postat av: Inga

Ok son, jag kapitulerar direkt och erkänner genast att jag var fördomsfull. Jag har inte spelat ett enda dataspel i hela mitt liv så jag vet inte vad jag pratar om

2006-04-03 @ 02:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback