VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ NYA FÄRGER??

38735-225
Bilden här är tagen på en vit utomhusyta som vi målade 1978. Den är lika fin idag. Det finns ingen antydan till vare sig mögelprickar, alger eller mossa på den. Däremot verandan som är precis bredvid måste jag skura varje år för att få bort de svarta o gröna beläggningarna. Den är ommålad ett par gånger sedan 1978. Skurandet har jag gjort idag och åter blivit påmind om de dåliga färgerna. Om det beror på att de ska föreställa vara mer miljövänliga så köper inte jag det. Det är inte miljövänligt att tvingas skura med kemiska preparat varje år. Om färgen varit schysst så hade det inte behövts.


Kommentarer
Postat av: Teresa

Men vad är det för preparat du andänder för att få bort de gröna beläggningar? Jag har det både på trä och på stenarna. Kan du rekommendera något? Tacksam för svar!

2008-03-19 @ 13:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback