JAZZ SITTER O ÄTER - ALLTID

Jazz äter
Jazz sitter o äter och det gör han alltid! Vi har aldrig haft en hund som suttit och ätit förut. Det ser väldigt lustigt ut, som om han inte riktigt orkar stå på de vingliga höga benen.

Han har inte haft någon jätteaptit precis men nu är det bättre. Vi gick över till 3 mål per dag isället för 4. Kulorna får  stå en stund i vatten men inte för länge så de blir helt genomblöta. Vid serveringen så tar vi lite filmjölk på det hela. Det gör susen med aptiten med filmjölk verkar det som. Annars brukar vi aldrig ha problem med att hundar inte äter. Eftersom vi alltid har flera hundar i huset så "ärtar" de varandra lite till att äta upp.

I övrigt så är Jazz jättepigg, leker o stojar på dagarna. Men vi har inhägnat mer av tomten nu så att han inte ska "rymma" ut på vägen. Det är min skräck att även Jazz ska bli ihjälkörd.



Kommentarer
Postat av: gunsan

ÄLSKAR hundar ... men har ingen nu. Hade Norsk Buhund KANON vovve FÖRSTÅS ... Nu gäller endast Dvärgpapegojan Fidolina, kärlekspapegoja.
Jag kollar din HUNDSIDA igen... KUL
Till er alla en MASSA HUND KRAM:)

Postat av: Inga M

Hej Gunsan!
Kul att någon mer är intresserad av hundar. Här i huset tar de mycket tid och stort intresse. Det blir mer hundinlägg o bilder, var så säker. Du är välkommen att kolla. Jag ska titta in på Din blogg också så fort jag får tid.

2006-07-27 @ 23:14:43
Postat av: Mamma Bella

Han är gullig Jazz. Är lite sotis att han får filmjölk... Har jag inte tillgång till här! Det finns nåt som heter "buttermilk" som är liknande men inte samma...

Har inte haft hund på åratal men min gamla "karlssons blandning" Chili brukade ta matskålen och hälla ut allt på golvet innan hon åt. Hundar är roliga.

2006-07-27 @ 23:36:49
Postat av: Inga M

Mamma Bella: Jag förstår att Du inte har filmjölk. Vår amerikanske beökare hade hört talas om "rutten mjölk" o han ville prova när han var här. Vi förklarade att den minsann inte var rutten o att den äts av många till frukost varje dag. Han fick smaka lite men var inte övertygad tror jag. Det är nog speciellt svenskt!

2006-07-28 @ 00:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback