Temperaturkriget här hemma....!

Jag vill att det ska vara varmt i huset och jag skruvar upp elementen lite så att det ska bli lagom. Jag märker  inte våra "termostatskillnader" så mycket när jag är hemma mest som jag varit nu, eftersom jag då är chef över elementen. Men nu har jag jobbat den första dagen och kommer självklart hem till ett kallt hus. Ja, gubben skulle inte med hot om tortyr erkänna att det är kallt, men det är det verkligen. Antagligen har han gått och skruvat ner alla element idag i min frånvaro. Men det skulle han heller aldrig erkänna inte under några omständigheter. 

Jag har i alla fall två reservat med värme; det är badrummet där vi har den fantastiska golvvärmen och det är mitt omklädnings - och strykrum. Att gå in i de här två rummen är som att gå in i en varm grotta, en kuvös. Det är ombonat och gossigt för en frusen stackare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback