Sjuk i alla fall

Klockan är halv 7 påmorgonen och idag hjälper det inte att vara arg på kroppen för att den inte fungerar. Jag är  febrig och rejält förkyld. Ser framför mig en lång dag, obönhörligen till klockan halv 5, utan några raster egentligen. Dessutom två långa rastvakter ute i det grymma vinterblåsvädret. Jag vågar inte gå till skolan på de premisserna. Det får bli en dag hemma i sängen. Ringde just till Stina o sjukanmälde mig.

Stina Andersson är ett fenomen. Hon har varit sjukanmälningsmottagare och vikareifixare så länge jag kan minnas. Hon har egentligen gått i pension för ett antal år sedan men jobbar kvar med detta. Man har under årens lopp ibland försökt ersätta henne men alltid misslyckats.

Stina ordnar vikarier under alla omständigheter. Om den hon ringer upp inte har skjuts så vet Stina vilka som ändå åker den vägen och som går att samåka med osv  Sen känner hon alla och är inte blyg för att ringa och fråga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback