Mina elevers blogg / brevvänner

Sjukdagar är sååååååå trista!!

Det gäller att hitta på något kreativt för att överleva en dags sängläge. Har passat på att ringa lärarkollegan Lena Bennet i Dalsjöfors och göra upp om brevväxling med grupper av elever. Hon tar via sina familjegrupper som är konstanta. Jag tar par tror jag eller 3 -grupper. Jag får fundera över sammansättningen.

Sen tänkte jag att om nu jag har en blogg och roar mig med så skulle väl eleverna också kunna ha en blogg. Nu i årskurs 2 så är det ju mycket skrivande. Vi håller på med dagbok nu och då skulle det passa att de får bloggar. Kanske inte varsin men i par eller så. Eller 3 o 3.  Men jag vet inte om det funkar med våra epostadresser i kommunens server. Pratade med kommunens dataexpert Per Hammar idag och han visste inte men tyckte det var värt ett försök.

Kommentarer
Postat av: Nils-Erik Thorell

Hej Inga. Du får krya på dig och under tiden funderar jag också på hur vi ska få till en blogg för eleverna.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback