Och barnen flyttade hemifrån........!

Mer nostalgi:
När de tre barnen flyttat hemifrån så blev det märkligt tyst i huset här på Lihaget. Tystnaden kom lite abrupt , från att ha hört en stereomaskin från varje hörn. Saknaden efter barnen var också mycket större än vi kunnat förutse. Ingen hade förberett oss på att det var en sorg när barnen flyttade ut från familjen. Men vi hämtade oss så småningom och upptäckte att nu var fältet fritt för oss att köpa en egen musikmaskin.

Vi stegade in på en välsorterad affär i Karlstad och bad att få se på en grammofon. Försäljaren hade svårt att dölja ett leende över vår ålderdomliga vokabulär. Men vi hittade en i alla fall.

Sen ville vi ha en skivspelare till våra gamla LP-skivor. Men det var helt omöjligt. Skivspelare var helt onödigt i dessa tidevarv menade han, nu var det cd som gällde med det PERFEKTA ljudet. Det skulle bli billigare att köpa nya cd skivor  och slänga de gamla LP-skivorna än att försöka få tag på en skivspelare. Det blev alltså ingen skivspelare.

Vi har förstått att han var lite för snabb i sin förutsägelse. LP och skivspelare verkar vara helt ok numera, lite kult till och med.





Kommentarer
Postat av: Erik Olkiewicz

Hej!



Jag heter Erik Olkiewicz, är frilansjournalist och skriver för Aftonbladet.



Jag fann kommentaren ovan på din blogg.



Just nu arbetar jag på en artikel som jag hoppas kan intressera dig. Jag skriver nämligen om vad som händer i ett förhållande när barnen flyttar hemifrån. Jag söker par att intervjua.



Att barnen flyttar hemifrån är en omvälvande förändring, fullt i klass med att bli förälder. För vissa par innebär det att man ser på relationen med nya ögon - man går från att vara ett arbetsteam i vardagen till, ja vadå?



Jag är nyfiken på vad denna förändring innebar för dig. Ring mig eller maila mig så kan jag berätta mer.



Tack på förhand.



Med vänliga hälsningar



Erik Olkiewicz

Mobil: 070-779 35 46

Webb:
www.frilansreporter.se

Mail:[email protected]

2011-11-22 @ 20:29:37
URL: http://www.frilansreporter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback