VÄLKOMMEN TILL SILLERUD MR BUSH!

38735-131

Så här såg sidan i Expressen ut idag den 4 april 2006. Fotograf är Jonas Lemberg, son till den legendariske journalisten Arne Lemberg. A. L. gjorde reportage från oroshärdar på olika håll i världen och dog i Uganda 1979. 

Här skojar vi lite med gårdagens besked att mr Bush anfader utvandrade från Sillerud o vi önskar honom välkommen hem igen att hälsa på, att gå på jakt med oss o få ett släktkalas på bygdegården Tjolitta.

Det är alltså jag, gubben, taxen Anton och hamiltonstövartiken Leta

Bush´s eventuella rötter i bygden har satt fart på fantasin; nu går vi alla och spejar vilka som möjligtvis kan ha Bushska drag, längd och rörelser!

Det är reklam för Sillerud och ett bra avstamp till reprisen på vår lokalrevy på bygdegården på lördag. Då kommer också Stig Torstensson o jag vågar kanske gissa att det blir ett och annat skämt om detta också.


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Snyggt! Och väldigt fina hundar...

Postat av: Manon

Tjusigt! blev nyfiken när du talade om det på min blogg. Som jag f.ö. flyttat till manon.blogg.se

2006-04-04 @ 22:36:26
URL: http://manon.blogg.se
Postat av: petra

absolut Inga - jag kommer att speja hela tiden efter datorer - du har helt rätt!
P

2006-04-05 @ 08:25:31
URL: http://sallyklee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback