Önnebyn - bild 2

38735-136

Så här ser boningshuset ut på Önnebyn. Tänk att huset står kvar!! Rakt ner här ligger sjön alltså. Jag får erkänna att jag känner ett visst obehag när jag är i finrummet ovanför här. Och fjompiga jag skulle aldrig våga sova i huset!

Och det handlar inte enbart om att det ligger i en brant utan också om misstanken att såna här husgrunder hyser en del invånare. Grävlingen är ju hemtam sedan länge. Sen har vi ju slingrare med zick-zack på ryggen. Stenar och solläge måste ju bara inbjuda.

Jag lider av avancerad ormfobi och tar mig sommartid stampande genom skog o mark. Jag har läst någonstans att ormar inte ser och hör så bra men att de känner vibrationer i marken och har bra luktsinne. Då förefaller det mig bättre att stampa som varning än att försöka lukta illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback