Tomater i september

Nu är det på upphällningen med tomaterna. Vi har inte haft på frostvakten i år så temperaturen på nätterna blir ju bara så där 5 - 8 grader. Förra året höll vi den stadigt på runt 10-12 grader.  Vi kan fortfarande plocka en del och lägga i den fina skålen på köksbordet. I glashuset på altanen är det massor av små tomater, Wilma. Och jag har en del i fönstret i datorrummet Tiny Tom som är väldigt goda. Jag får se upp nu så jag torkar frön av de sorter jag vill ha med i nästa års odling. Och jag kommer att testa att ha kvar inomhus förstås. Jordgubbarna gav upp tidigt i växthuset, är nog ingen bra idé. Det går att köpa svenska i butikerna nästan samma tid. De som jag har nu i lådorna får väl stå kvar och få en chans till våren. Vi får se. Påminner åter om att min nätdagbok numera finns på min facebook-sida. Den kan man hitta på mitt namn. 

Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

Vilka fina tomater! Härligt med de olika formerna! :)

Svar: Ja de är roliga med olika former och olika färg
Inga Magnusson

Postat av: Veiken

Så fina och läckra tomater. Jag har tagit in de sista idag som får ligga och mogna inomhus. Får det om dom tänker bli röda!

Svar: Jag har lagt mina i papperspåsar med äpple i, det verkar funka.
Inga Magnusson

2022-10-04 @ 19:16:02
URL: http://www.veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback