Läget i växthuset just nu.

Jag är väldigt nöjd med jordgubbsplantorna. Ett tag var jag rädd att blasten skulle ta över och inte lämna någon kraft till blommor och bär. Men nu är det gott om blommor så jag hoppas forfarande på bär till midsommar. De plantor som har stått under led-lampan hela dygnet är störst. Det verkar ha haft effekt. Det finns inget halm att få tag på för att lägga under plantorna och  skydda bären från jord men det finns träull att köpa. 
 
Tomaterna mår bra i solskenet. De är ju omplanterade och har ägnat mycket tid och kraft åt att bilda nya rötter, under den tiden inte växt så snabbt. Men nu drar de fort iväg på höjden. Jag får sätta i högre stödpinnar hela tiden och vatten går åt i mängd varje dag. De flesta blommar. 
 
Roligt med växthus, det är ett år precis nu. Känns tryggt att ha frostvakt, i går natt var det bara +2 grader utomhus. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback