Första jordgubben!!!

Det var ju delvis avsikten med växthus och glashus på pallkrage att få tidiga jordgubbar. Jag gillar ju jordgubbar men hos oss finns inte svenska bär än i butik och utländska köper jag inte.  Jag har vårdat mina jordgubbsplantor ömt  med vatten, tillsyn, frostvakt och träull. Varje dag har jag spejat på största karten. Och idag är en gubbe i glashuset  helt röd och mogen!! Tror det är sorten Fleur. Den har stått ute i pallkrage hela vintern utan värme och täckning, men fick komma in i glashus tidigt och har inte bemödat sig om att göra en massa blad, i stort sett bara kart. Jag ska inte äta den än, väntar ett par dagar så den hinner bli riktigt söt och god. Sen blir det nog premiär med ett glas bubbel! Man ska passa på att fira när det är läge!
 
Imorgon blir det magiska bilder från Liane här på blogg och facebook. De är skapade av ett proffs i branschen, så roligt att få och kunna visa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback