Tomatplantorna i fönstret just nu!

Jag sådde först fröna i lilla gröna behållaren och hade genomskinligt plastlock på när de grott. Sen har jag, vartefter de blivit större, planterat om i mjölkförpackningar. Det är utrymmesbesparande med fyrkantigt. Sorterna som syns här är: Vilma, Silveri fir tree, Alicante, Golden Queen, Balkonzauber, Golden bumble bee, Gargamel, Sweet baby, Banana legs, och Himbeer. Brandy wine grodde inte först, men jag fick nya frön av snäll god vän och de sticker nu upp några millimeter ;- ) 
 
Några av sorterna ska vara lite mindre plantor så jag hoppas kunna ha dem inomhus i fönster. Men de större ska förstås ut i växthuset när temperaturen medger. I år ska jag skaffa tillräckligt stora burkar att sätta dem i. Skulle vilja ha fyrkantiga, de är lättast att placera. Tar tacksamt emot tips på storlek och typ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback