Jag har fixat jordgubbsplantorna!

Jag har sex baljor med två jordgubbsplantor i varje. De står i växthuset och jag har tänkt mig en tidig bärskörd, vägrar köpa bär från annat än Sverige. Så här har de sett ut ett tag och jag tänkte att det kanske är bra för dem att skydda sig från frost med gamla bladen. Det är ju ett kall-växthus.
 
Men så började också de nya bladen bli bruna och gula  i kanterna. Så igår rensade jag upp ordentligt.
 
Jag tog bort alla fula blad, luckrade försiktigt i baljorna, lade på lite ny jord.
 
Det ser bättre ut, allt gammalt har jag slängt långt bort ifall det var någon sjukdom
 
Och så här blir placeringen i växthuset framöver. Det här är norrväggen men ger mycket ljus ändå. Kanske hade solen bränt lite på bladen, för de som var sämst stod efter söderväggen. Vid söderväggen har jag tänkt mig att ha tomaterna, så som förra året. Kul att pyssla med plantor och växthus! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback