Tomatläget i växthuset

Jag har några sorter som inte ska bli så höga utan mer buskiga. Här är en som heter Banana legs, är bara så där en meter hög och den blommar vildsint just nu. Den hade jag förra året också, gav massor av tomater som var gula ovala och smakrika. De höll på länge också över hösten
 
Banana legs  har ett antal ämnen på gång, de kom snabbt!
 
 
Den här är också buskig och låg, den har fått stora gröna tomatämnen men inget som är moget än. Heter nåt på Silveri Fir Tree tror jag. 
 
Jag fick tag på bra behållare på ÖB, borde räcka i storlek. Nu når en del plantor upp i taket på växthuset, måste snart börja kapa där uppe. Den i bild heter nog Himbeer
 
Det är trångt med allt som jag vill ha med. Jordgubbarna till vänster, vi har ätit de första mogna. Och så två gurkplantor som växer helt osannolikkt snabbt med någon slags lianer som fastnar överallt. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback