Pappas kusin Hazel Kelly

Tja, varför dras vår släkt till staten Washington och trakterna av Seattle? Min fars moster Anna flyttade  till Tacoma, bredvid Seattle. Hon gifte sig först med Samuel K Langberg, en dansk och fick barnen Nellie, Edna (Olsen),  Hazel (Kelly), och  Anna. Sen dog mannen och hon gifte sig med en Wesserling. Dottern Hazel Kelly brevväxlande vi med i många år i min uppväxtfamilj. Hon bodde alltså i Tacoma.  Hon fick dottern Dolores Kelly som gifte sig med Eugene Ralph Baker, Port Angeles. Och nu bor vår son Mattias i Seattle. I min släkt dras vi tydligen dit på nåt sätt. Min farmor Matilda (Andreasdotter?)  hälsade på sin syster Anna efter hon flyttat till USA och stannade hos henne i ett år ungefär. Sen kom Matilda hem igen och gifte sig med min farfar Adolf Magnusson.
 
Det här måste vara Anna Wesserlings son, alltså min fars manlige kusin, den ende.
http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GRid=59556516

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback